Quote from Guest on 16 February 2012, 20:18Ni som ha följt t.ex. Salkaiz 3 timmars program. Vad blev resultatet o med vilken förutsättning började i från?
Sprang SM i fjol på 3.19, grundträning under sommaren o hösten o har sen december följt Salkaiz 3 timmars program. Under hösten även ett terrä
Ni som ha följt t.ex. Salkaiz 3 timmars program. Vad blev resultatet o med vilken förutsättning började i från?
Sprang SM i fjol på 3.19, grundträning under sommaren o hösten o har sen december följt Salkaiz 3 timmars program. Under hösten även ett terrä
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 20:28Måste du sätta ett så exakt mål redan nu? Du verkar ju ha löpartalang och tåla träning och fart.
Det är (som du säkert vet) mycket lättare att kapa de 19 minuter från förra årets tid ner till 3 h än de nästa 12 minuterna ner till 2:48.
Det viktiga nu ä
Måste du sätta ett så exakt mål redan nu? Du verkar ju ha löpartalang och tåla träning och fart.
Det är (som du säkert vet) mycket lättare att kapa de 19 minuter från förra årets tid ner till 3 h än de nästa 12 minuterna ner till 2:48.
Det viktiga nu ä
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 20:50Kul att se dina framsteg. Vi sprang i mål nästan samtidigt -09 ser jag. Det finns hopp 🙂
Lycka till!
Kul att se dina framsteg. Vi sprang i mål nästan samtidigt -09 ser jag. Det finns hopp 🙂
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 22:14Äsch. Jag var före dig 09, exakt samma i princip 10 och så sprang du från mig ifjol med 8 minuter. Det här blir tufft. Speciellt som du har mål skyhögt över mina för året. Lycka till!! Hoppas att det går bra hela vägen.
Äsch. Jag var före dig 09, exakt samma i princip 10 och så sprang du från mig ifjol med 8 minuter. Det här blir tufft. Speciellt som du har mål skyhögt över mina för året. Lycka till!! Hoppas att det går bra hela vägen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 08:46Precis som Lars skriver så blir minutrarna dyrare och dyrare ju snabbare det går. Om du fixar milen en bra bit under 40 minuter handlar en kapning från exempelvis 3:30 till 3:10 mest om att lära sig hantera distansen, för särskilt fort går det ju inte. Me
Precis som Lars skriver så blir minutrarna dyrare och dyrare ju snabbare det går. Om du fixar milen en bra bit under 40 minuter handlar en kapning från exempelvis 3:30 till 3:10 mest om att lära sig hantera distansen, för särskilt fort går det ju inte. Me
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 20:56För intresseklubben nu då... 🙂
Följt Szalkais program nu då. Bytte ut en del lätt distanser till medeldistanser och även kört lite hårdare tempo på långpassen.
"Nytt" för min träning i år är kontinuerliga långpass. Har kört 20 långpass i år med en snit
För intresseklubben nu då... 🙂
Följt Szalkais program nu då. Bytte ut en del lätt distanser till medeldistanser och även kört lite hårdare tempo på långpassen.
"Nytt" för min träning i år är kontinuerliga långpass. Har kört 20 långpass i år med en snit
Quote from Jonny Persson on 22 May 2012, 21:51Det låter som du är redo för en bra tid. Sånt är alltid roligt att höra Mattias!
Det låter som du är redo för en bra tid. Sånt är alltid roligt att höra Mattias!
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 23:10Jag tränade enligt hans 3h prog till min premiär mara i Sthlm -08.
Började med 3.30 programet men bytte efter första veckan till 3h.
Formen innan var väl sådär, ett halvårs träning med ca 2-3mil/v.
Klarade 3 timmars målet med dryga minuten.Ser ut som at
Jag tränade enligt hans 3h prog till min premiär mara i Sthlm -08.
Började med 3.30 programet men bytte efter första veckan till 3h.
Formen innan var väl sådär, ett halvårs träning med ca 2-3mil/v.
Klarade 3 timmars målet med dryga minuten.
Ser ut som at
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 11:02Du ser ju ut att ha gjort läxan på ett imponerande sätt och förutsättningarna är goda för sub 3 med marginal! Din utvecklingskurva på 4 år är ju sjukt bra!
Som du säger, öppna inte för hårt. Öppnar du på 1:26 eller strax under har du goda förutsättningar
Du ser ju ut att ha gjort läxan på ett imponerande sätt och förutsättningarna är goda för sub 3 med marginal! Din utvecklingskurva på 4 år är ju sjukt bra!
Som du säger, öppna inte för hårt. Öppnar du på 1:26 eller strax under har du goda förutsättningar
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 11:44Så grymt avundsjuk jag blir. Varför har inte jag haft den här utvecklingskurvan? Nya tag, Per. Nästa år då...
Hur som helst är det inspirerande att se att det går att utvecklas så mycket. Lycka till Matias!
Så grymt avundsjuk jag blir. Varför har inte jag haft den här utvecklingskurvan? Nya tag, Per. Nästa år då...
Hur som helst är det inspirerande att se att det går att utvecklas så mycket. Lycka till Matias!