Quote from Guest on 2 June 2011, 15:26När jag springer längre sträckor typ mer än 21km så lägger knäna av o vill inte mer, körde Stockholm marathon i 27km typ och sen gick det för sakta. Fattar inte varför knäna inte vill mer! Tycker man har rätt bra tränade ben o så men nope.
När jag springer längre sträckor typ mer än 21km så lägger knäna av o vill inte mer, körde Stockholm marathon i 27km typ och sen gick det för sakta. Fattar inte varför knäna inte vill mer! Tycker man har rätt bra tränade ben o så men nope.
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 15:36Sett ett helt år bakåt har du bara tre 21km-pass de senaste månaderna som når över 20km. Inte så värst många pass tillkommer om man sänker ribban till 15km. För att kunna springa 42km på asfalt utan att få ont i benen behövs en flera långa långpass på 25-
Sett ett helt år bakåt har du bara tre 21km-pass de senaste månaderna som når över 20km. Inte så värst många pass tillkommer om man sänker ribban till 15km. För att kunna springa 42km på asfalt utan att få ont i benen behövs en flera långa långpass på 25-
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 17:10Tja, säger som Markus: Du har på tok för lite löpmil och alldeles för få långpass för att kunna förvänta dig annat än att det ska göra ont!
Tja, säger som Markus: Du har på tok för lite löpmil och alldeles för få långpass för att kunna förvänta dig annat än att det ska göra ont!
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 18:44ahh nu mena jag inte detta års marathon. Men så det e bara att pina igenom 30-40km då
ahh nu mena jag inte detta års marathon. Men så det e bara att pina igenom 30-40km då
Quote from Funbeat user on 3 June 2011, 15:14OM du bara ser det som en pina så är ju frågan om du håller på med rätt sport just för dig.
OM du bara ser det som en pina så är ju frågan om du håller på med rätt sport just för dig.
Quote from Funbeat user on 3 June 2011, 15:33Just det Jonas, du som inte tyckte jag skulle springa halvmaran för att jag inte kan löpträna varannan vecka (pga barn). Sluta negga. Han springer ju, och vill springa annars skulle han inte göra det. Det finns en del som njuter som sjutton under tiden de
Just det Jonas, du som inte tyckte jag skulle springa halvmaran för att jag inte kan löpträna varannan vecka (pga barn). Sluta negga. Han springer ju, och vill springa annars skulle han inte göra det. Det finns en del som njuter som sjutton under tiden de
Quote from Susan Hartley on 3 June 2011, 16:51Det är som Markus skriver. Det krävs fler mil i benen än vad du hade inför maran 2010. Många fler mil! 🙂 Men det är bara att kämpa på. Riktigt skönt för benen blir det nog aldrig. Skulle det vara det så har man sprungit för långsamt ;).
Det är som Markus skriver. Det krävs fler mil i benen än vad du hade inför maran 2010. Många fler mil! 🙂 Men det är bara att kämpa på. Riktigt skönt för benen blir det nog aldrig. Skulle det vara det så har man sprungit för långsamt ;).
Quote from Funbeat user on 4 June 2011, 13:43För att spinna vidare på Jonas kommentar - om man ser långa pass som enbart en pina kan jag väl hålla med om att man kanske ska, om inte byta sport så i alla fal flytta fokus från marathon. Löpning behöver ju inte vara synonymt med marathon utan det går u
För att spinna vidare på Jonas kommentar - om man ser långa pass som enbart en pina kan jag väl hålla med om att man kanske ska, om inte byta sport så i alla fal flytta fokus från marathon. Löpning behöver ju inte vara synonymt med marathon utan det går u
Quote from Funbeat user on 4 June 2011, 15:00Jag klarar inte heller av att köra långpass mol allena.
Som tur är upptäckte jag i tid att det finns många andra som också söker sällskap på långpannorna och så finns ju alternativet träningstävling. Så nu ser jag till att ha minst en mara eller ultratä
Jag klarar inte heller av att köra långpass mol allena.
Som tur är upptäckte jag i tid att det finns många andra som också söker sällskap på långpannorna och så finns ju alternativet träningstävling. Så nu ser jag till att ha minst en mara eller ultratä