Quote from Guest on 26 March 2010, 09:33Hej - nu behöver jag verkligen alla underbara löpares exepertråd och peppning. Är det möjligt att komma i marathonform på 4 månader? Målet är att komma i mål utan att fördärva kroppen.
Tidigare har jag varit en ok motionär och sprungit backiga 15 km pass
Hej - nu behöver jag verkligen alla underbara löpares exepertråd och peppning. Är det möjligt att komma i marathonform på 4 månader? Målet är att komma i mål utan att fördärva kroppen.
Tidigare har jag varit en ok motionär och sprungit backiga 15 km pass
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 09:43Ja, visst är det möjligt, i och med att du har en bakgrund som löpare. Dock knappast säkert. Beror lite på vad du menar med "fördärva kroppen".
Själv sprang jag ett marathon i höstas, inget skadeuppehåll innan, men väl brist på mängd & långpass under nå
Ja, visst är det möjligt, i och med att du har en bakgrund som löpare. Dock knappast säkert. Beror lite på vad du menar med "fördärva kroppen".
Själv sprang jag ett marathon i höstas, inget skadeuppehåll innan, men väl brist på mängd & långpass under nå
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 10:13Du kan definitivt klara ett marathon utan alltför stora sviter om fyra månader. Om, och det är ett stort OM, du kan disciplinera dig till att inte öka veckodosen för snabbt. Annars kommer skadorna som ett brev på posten.
Du har 15 veckor på dig. Taktiken
Du kan definitivt klara ett marathon utan alltför stora sviter om fyra månader. Om, och det är ett stort OM, du kan disciplinera dig till att inte öka veckodosen för snabbt. Annars kommer skadorna som ett brev på posten.
Du har 15 veckor på dig. Taktiken
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 10:32Håller med Benoit till fullo. Fokus på långpassen, men utan att öka för snabbt. Kolla Anders Szalkais marathonprogram nedan - det är visserligen för 26 veckor så du får hoppa lite. Lyssna på kroppen och om (vadå om? Jag menar NÄR...) det blir jobbigt på
Håller med Benoit till fullo. Fokus på långpassen, men utan att öka för snabbt. Kolla Anders Szalkais marathonprogram nedan - det är visserligen för 26 veckor så du får hoppa lite. Lyssna på kroppen och om (vadå om? Jag menar NÄR...) det blir jobbigt på
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 11:02Tänk så här:
Maxtiden är så väl tilltagen att om man bara har som mål att ta sig runt kan man kosta på sig att ta det väldigt lugnt, och t.o.m. gå ibland. Därför behövs det inte egentligen mycket kondition, utan den begränsande faktorn är att kroppen ska
Tänk så här:
Maxtiden är så väl tilltagen att om man bara har som mål att ta sig runt kan man kosta på sig att ta det väldigt lugnt, och t.o.m. gå ibland. Därför behövs det inte egentligen mycket kondition, utan den begränsande faktorn är att kroppen ska
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 15:49Absolut klarar du det!
Absolut klarar du det!
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 17:53Min fråga är snarare varför. Varför inte ta en senare mara som du känner dig förberedd inför.
Min fråga är snarare varför. Varför inte ta en senare mara som du känner dig förberedd inför.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 18:51Men Leif då...!!! Nu tog du ordet ur min mun..!!??.Vilken mara är det som du måste anmäla dig till den sista mars??????? Låter som någon finfin extrafet utlandsmara tycker jag...typ hufvudstad???? Å i dom kan du gå sista milen eller längre utan att väcka
Men Leif då...!!! Nu tog du ordet ur min mun..!!??.Vilken mara är det som du måste anmäla dig till den sista mars??????? Låter som någon finfin extrafet utlandsmara tycker jag...typ hufvudstad???? Å i dom kan du gå sista milen eller längre utan att väcka
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 00:18Tack för alla bra råd! Jag sätter igång imorgon med träningen enligt ett "långsamt" ökande upplägg med bara 3 pass i veckan i början. Utan er hade jag nog börjat på 4 pass o kanske gått på för hårt första veckorna. Ska återkomma med hur det ser ut framöve
Tack för alla bra råd! Jag sätter igång imorgon med träningen enligt ett "långsamt" ökande upplägg med bara 3 pass i veckan i början. Utan er hade jag nog börjat på 4 pass o kanske gått på för hårt första veckorna. Ska återkomma med hur det ser ut framöve
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 09:46Hej!
Glöm nu inte att just Båstad Marathon inte kommer att vara ett helt slätt lopp, så det krävs kanske en del backträning också. Både upp och ner. Själv har jag valt Berlin som första marathon just pga detta. Förstår din känsla, har lagt in Båstad i kal
Hej!
Glöm nu inte att just Båstad Marathon inte kommer att vara ett helt slätt lopp, så det krävs kanske en del backträning också. Både upp och ner. Själv har jag valt Berlin som första marathon just pga detta. Förstår din känsla, har lagt in Båstad i kal