Quote from Guest on 6 November 2011, 12:20Hej Alla!
Skulle vara intressant att veta hur ni tänker vad gäller marathonträning. Jag springer 3000m på ca 10.30, milen på kanske 38.30 vilket indikerar en tid på maran under 3 tim. Senast iår sprang jag dock på 3.22 och var helt förstörd i benen. Träna
Hej Alla!
Skulle vara intressant att veta hur ni tänker vad gäller marathonträning. Jag springer 3000m på ca 10.30, milen på kanske 38.30 vilket indikerar en tid på maran under 3 tim. Senast iår sprang jag dock på 3.22 och var helt förstörd i benen. Träna
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 12:30Långpassen är jätteviktiga. Jag tror du skulle behöva öka till 60km/v varav ett ordentligt långpass varje vecka för att springa maran under 3h. Nu hittar jag två långpass i juli, två i aug, ett i sep och inget alls i okt. Med så lite långpass kan du inte
Långpassen är jätteviktiga. Jag tror du skulle behöva öka till 60km/v varav ett ordentligt långpass varje vecka för att springa maran under 3h. Nu hittar jag två långpass i juli, två i aug, ett i sep och inget alls i okt. Med så lite långpass kan du inte
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 12:37Långpassen är nyckeln till att klara maran. Du måste komma upp i längd, kanske dubbelt mot vad du springer idag. Men skynda långsamt. Inga plötsliga ökningar av längd och/eller tempo. Bra program för maratonträning finns både på marathon.se och jogg.se (h
Långpassen är nyckeln till att klara maran. Du måste komma upp i längd, kanske dubbelt mot vad du springer idag. Men skynda långsamt. Inga plötsliga ökningar av längd och/eller tempo. Bra program för maratonträning finns både på marathon.se och jogg.se (h
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 14:33Jag tycker din träning du redan har på 4 mil/vecka är ganska lagom. De resultat du visar på 3 och 10 km antyder att du klarar det.
Jag tycker din träning du redan har på 4 mil/vecka är ganska lagom. De resultat du visar på 3 och 10 km antyder att du klarar det.
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 15:10Tack för synpunkter! Då blir planen att långsamt öka mängden till åtminstone 60km/vecka inkl ett pass på 25-30km så får jag utvärdera det i vår. Tackar!
Tack för synpunkter! Då blir planen att långsamt öka mängden till åtminstone 60km/vecka inkl ett pass på 25-30km så får jag utvärdera det i vår. Tackar!
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 15:45Man behöver kanske inte köra långpasset varje vecka, varannan borde funka bra det med (om du har ont om tid). Men då får man inte missa något.
Man behöver kanske inte köra långpasset varje vecka, varannan borde funka bra det med (om du har ont om tid). Men då får man inte missa något.
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 19:01kör bara långpass 3 ggr i veckan funkar de med.
kör bara långpass 3 ggr i veckan funkar de med.
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 20:02Det är stor skillnad på vad som går och vad som är bättre. Ju fler desto bättre säger jag. 2-3 långpass i veckan skulle funka bra det också.
Det är stor skillnad på vad som går och vad som är bättre. Ju fler desto bättre säger jag. 2-3 långpass i veckan skulle funka bra det också.