Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaratonduglig på 6 v
You need to log in to create posts and topics.

12

Har du erfarenhet av att toksnabbt komma i långlöpform? Ska köra Paris marathon mitten på april och har lyckats få ihop 2 mil sista veckan. Harvat med diskbråck ett halvår och rehabiliterat (inte gjort något). Galet eller genomförbart? Har du någon erfare

Tag dig till Skövde nu i helgen.
Där går ett 6H.

Häng på någon/några som håller en fart som du räknar ut du ej kan hålla i 2 timmar.
Sätt dig när du fått nog och spana in de som springer. En kvart eller så.

Bestäm dig för någon/några med lämplig has

Din sannolika grundfysik gör att just ork inte är den stora utmaningen.

Jag funderar på hur ditt diskbrock ser ut. Har det läkt? Har du kunnat jobba upp relevant stödmuskulatur? Har du ont fortfarande, någon gång?

Ett maratonlopp kräver ju många steg

Tack för tips(en)! Fick ihop 18 km idag o efter typ 9 kom starka tvivel pga smärta. Jag har inte gett upp utan kör på enl min plan med målet att springa så "långt som möjligt" i Paris. Skulle kännas grymt att ta sig i mål..
Med min nuvarande steglängd så

Nej men MÅSTE du? Det är risk att diskbråcket kommer tillbaka. Kan du inte skjuta upp maran ett år.

Eller ett å ett halvt.......Gävle halvmarathon är en kul mellan-akt i det här skådespelet??!

Nja, jag har två egna viljor som inte riktigt är överens; springa o ev skada mer eller inte springa o passivt (!) vila bort det hela. Har även anmält mig till Sthlm maraton, Vertex fjällmaraton o kronan på verket New York maraton så jag vill ju inte ha el

3.30..........................sluta tänk i tid. Omedelbums....eller lägg ner hela säsongen!?

Jag är rädd att du lever i villfarelsen att du är lika stark som innan diskbråcket. I din Om mig-beskrivning låter det verkligen som att du är vältränad men om du har "rehabiliterat" genom att inte göra någonting är du säkerligen svagare i de muskler som

Tack! Anmälde mig i gruppen Ambition 3.30. Hade ev varit möjligt utan skada men nu är det Ambition ta sig i mål! Utan ytterligare skador naturligtvis. Sätter jag inte upp "tuffa" mål blr träningen (och rehab) lite blase för min del. Har inga problem med a

12