Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Som rubriken antyder är det dags för mitt första marathon den 22 september.
Fram till december 2011 var jag helt oerfaren när det gäller löpning, dock har jag styrketränat i ca 5 år varav sista 2-3 åren mer och mer seriöst.

Nu är det alltså dags fö

Hade det varit jag som precis hade haft bältros så hade jag avstått ett maratonlopp. Bältros är typ dödendödendöden, fast ännu lite värre, och oftast inget man hämtar sig ifrån på ett par veckor.

Jag tror det kommer göra ont, hur du än gör.
2 veckor är alldeles för kort tid, för att dels komma tillbaka till där du var, och dels förbereda dig på det längsta du någonsin sprungit.

Om tiden är viktig, så hoppa över, om du bara ska ta dig runt, så ha

Marcus, jag har haft bältros två gånger och båda gångerna så har det varit när jag varit väldigt slutkörd. Det är ju en sjukdom som blossar upp när immunförsvaret är kraftigt nedsatt och det förklarar säkert också varför du blev sjuk igen så snart efter.

Tack för era svar, även om det inte var vad jag ville höra, men det vet ni ju redan 🙂

Bältrosen känns egentligen ganska bra, jag sattes på medicineringen mot det samma dag som jag upptäckte det. Jag har inte ont längre av det men det är ju solklart att

Till att börja med så betyder det du gör de sista två veckorna i stort sätt ingenting för formen. Däremot kanske mentalt för att bekräfta att du ändå har något att ge.

Kör maran men gå ut i lägsta möjliga tempo som du klarar av att disciplinera dig till

22:a september....vilket lopp är det..???? Synd att det inte var Vintermarathon för då hade vi kunnat ha sällskap å jag kanske skulle eventuellt ha haft en lite negativ påvekan på din framfart...hehe