Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMasters
You need to log in to create posts and topics.

Tjoho!
Gammal simmaren som man är så saknar jag tävlandet och att ha något att träna mot..
Är inte tillräckligt gammal än för att börja tävla som master, men jag tänkte att till 2010 hade det kanske varit något.

Nu undrar jag hur det ser ut för er som t

I Helsingborg tränar vi två gånger i veckan, kvällstid.
Ett sprintpass på ca 2500 meter 60 minuter på onsdagarna och ett lite mer gnetpass på söndagkvällarna, där vi ska börja köra 1h15m och drygt 3000m.

Vad jag förstått finns det Masterstävlingar där de

Vilka är det som tränar där, Hans?
Gamla simmare (läs proffs)..... ålder?

OK, tack.

Vad behöver jag satsa på att ligga på för tider och
behöver jag tävla innan så att jag får en tid för att kvala in på?

Tider och kval berro ju helt på, men den 14 februari går Öppna Skånska Masters DM, och dit är det inget kval.
Du hittar en hel del inofmraiton på simförbundets sidor: http://www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=114418

Du bör definitivt tävla innan! Det är kvaltider, men de är nog inte så viktiga. Däremot kan jag lugnt säga att man glömt hur man tävlar efter ett antal år...

på Masters DM, och Masters SM där finns ingen kval tider. men om du ska simma VM i 2010, då måste du nå kval tider. men de är väldigt långsom.

ny för 2009 kan man tävla Masters som 20-24år. detta gäller alla masters tävling inom sverige. jag tror til

Måste erkänna att jag är lite sugen på Masters VM 2010..
Känns bra att man får tävla tidigare.. hinner jag testa och förbereda mig lite.
Hur många brukar vara med i varje klass vi tävlingarna?
Går de till som "vanliga" tävlingar?

Maria: Jag var med vid Masters-EM i Stockholm för några år sedan och man kan säga att det delvis går till som vanliga tävlingar och delvis inte alls 🙂

Den stora skillnaden är den enorma mängd deltagare som är med.

Istället för två tävlingspass på 2-3