Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMat innan Halv Maraton ?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag springer sthlm halv maraton om 2 veckor och följer ett kost program för maraton men eftersom maraton inte körs på eftermiddagar finns ingen "Lunch" på tävlings dagen.

Vad har ni tänkt äta på lördagen ni som kommer springa stockholms halv mara

Något gott! 🙂

Men på allvar, ät kanske 2-3h innan, helst inte för tungsmält men nog för att du inte ska känna dig hungrig när starten går..

Det här är ett exempel på nackdelen med att slaviskt följa program. Man blir handfallen om livet inte stämmer med programmet :-).

Jag instämmer med föregående inlägg: En normal portion med någon mat du är van med och som är hyfsat lättsmält ca 3 timmar f

Jag vill inte chansa med maten, så jag kör frukost till lunch oxå, som jag vet fungerar för mig. Havregrynsgröt med en rostad smörgås 3 timmar innan. Är oftast lite småhunrig innan, men det har visats funkat bäst för mig.

Ät som vanligt. Loppet går om två veckor och du riskerar bara att stöka till magen om du lägger om kosthållningen nu.

Vad du än gör så ät ingenting på tävlingsdagen som du inte är helt säker att du mår bra av, alltså har ätit förr.

Själv står jag i fart

Ska bli intressant att springa den 17sep, har aldrig löpt längre än 16km tidigare. Många nya erfarenheter att insupa!
Jag käkar en lunch (läs rester från gårdagen) runt tolv hemma och förhoppningsvis en välförtjänt mc Donalds meny efter loppet.
Det jag