Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMat på cykelturer
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Tänkte höra vad som äts vid lite längre cykelturer. Det verkar vara ganska populärt med bullar, kakor, pajer m.m. Rättfärdigar verkligen cyklingen detta enorma intag av socker eller finns det bättre alternativ?

En genomsnittlig motionär ligger på ca 150 W i snitt under ett distanspass. Kroppens totala energiförbrukning per timme är snitteffekten (watt) gånger fyra, räknat i kcal. 150 W ger alltså ca 600 kcal i förbrukning. Av det är sannolikt ungefär hälften kol

Klart att det innehåller mycket kalorier. Men något säger mig att Lance Armstrong inte tryckte i sig massa gottesaker hela dagarna. Eller?

Tour cyklister fyller på glykogenförråden intravenöst...med dropp. Hur skulle de annars klara veckolånga tävlingar? Jag väljer nog en god paj istället 😉

Lance Armstrong käkar säkert en del dyra energy bars och gels när han cyklar, men för den vanlige motionären funkar nog lite billigare "gottesaker" rätt bra.

Själv brukar jag gilla att ha med mig nån banan också.

Hembakade Runekakor doppade i choklad kör jag med. Billigt, roligt och känns nyttigt 🙂 Bakar dubbel sats två gånger per år.

Tack Torbjörn! Skall se till att testa det till nästa pass 🙂

http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/

"Hej. Tänkte höra vad som äts vid lite längre cykelturer."

Sen är ju frågan vad en längre cykeltur är. 10-15 mil, nej inte för mig.

15-20 mil, ja nu kanske det kan kallas för en långtur. Men behöver man käka då. Nja, kanske det. Men det är inte nödvänd

P, med samma resonemang behöver du väl inte äta alls om du inte cyklar en dag?

En gainer i kylflaska borde väl funka rätt fint? Lite över 300 kcal, och så får man i sig vätska på köpet. Möjligt att hemgjorda bars smakar bättre, men alla köpta jag provat smakar för djävligt. Skulle jag bara räkna efter att få i mig energi skulle jag

12