Quote from Guest on 10 September 2010, 19:05Hej! Jag ska springa Lidingöloppet 30 km, mitt lilla problem är att när jag sprungit 1,5 mil blir jag ganska hungrig. Vatten och energidryck hjälper inte, jag behöver nåt mer energiaktigt. Hur gör ni när ni kör långpass. Jag fick ett tips idag på en häls
Hej! Jag ska springa Lidingöloppet 30 km, mitt lilla problem är att när jag sprungit 1,5 mil blir jag ganska hungrig. Vatten och energidryck hjälper inte, jag behöver nåt mer energiaktigt. Hur gör ni när ni kör långpass. Jag fick ett tips idag på en häls
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 19:15En löpare jag känner tipsade om russin.
En löpare jag känner tipsade om russin.
Quote from Camilla Höög on 10 September 2010, 19:17På Lidingö så serverar de bullar, bananer och saltgurka från kontrollen vid 15 km och framåt.
Kolla i infocentret under V: http://www.lidingoloppet.se/start/info.cfm?SupSec_ID=2&Sec_ID=15#VNär jag springer lite längre sträckor brukar jag äta Twix, Kitka
På Lidingö så serverar de bullar, bananer och saltgurka från kontrollen vid 15 km och framåt.
Kolla i infocentret under V: http://www.lidingoloppet.se/start/info.cfm?SupSec_ID=2&Sec_ID=15#V
När jag springer lite längre sträckor brukar jag äta Twix, Kitka
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 21:44Pannkakor är toppen på löppass. Smöra, sockra och rulla ihop. Mycket energi på liten plats. Lätt att ha i plastpåse och ta en tugga då och då. Skölj ned med coca cola.
Pannkakor är toppen på löppass. Smöra, sockra och rulla ihop. Mycket energi på liten plats. Lätt att ha i plastpåse och ta en tugga då och då. Skölj ned med coca cola.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 08:09En portion av den mumsiga supersöta och kladdiga gelsmörjan var 30:e minut ger iaf tillräckligt med energi. Även om den kanske inte stillar ren hunger.
En portion av den mumsiga supersöta och kladdiga gelsmörjan var 30:e minut ger iaf tillräckligt med energi. Även om den kanske inte stillar ren hunger.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 10:24Tja, Rune Larsson rekommenderar sill. Mycket intressant och tänkvärd föreläsning, förutom att den är underhållande.
Kan vara ett tips.
http://www.ur.se/play/157952
Tja, Rune Larsson rekommenderar sill. Mycket intressant och tänkvärd föreläsning, förutom att den är underhållande.
Kan vara ett tips.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 10:49Nu är det ju ändå så att Rune Larsson springer LÅNGT. Där blir protein, mineraler etc viktiga.
Kroppen bör inte drabbas av någon fundamental energibrist på 30km, det ska räcka fint att toppa upp med lite socker och dricka (det är inte så varmt längre så
Nu är det ju ändå så att Rune Larsson springer LÅNGT. Där blir protein, mineraler etc viktiga.
Kroppen bör inte drabbas av någon fundamental energibrist på 30km, det ska räcka fint att toppa upp med lite socker och dricka (det är inte så varmt längre så
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 16:57jag har nu inte så stor vana av långpass men på de pass jag sprungit har jag varit allt annat än hungrig..Har dessutom haft problem att få i mig mat timmarna efter jag sprungit längre pass (15-20 km)
jag har nu inte så stor vana av långpass men på de pass jag sprungit har jag varit allt annat än hungrig..Har dessutom haft problem att få i mig mat timmarna efter jag sprungit längre pass (15-20 km)
Quote from Mattias Björck on 13 September 2010, 17:44Jag har haft problem med att jag blivit akut hungrig efter ca 1-2 mils löpning. Speciellt om jag ökat tempot. Började äta omelett lite då och då och efter det har jag inte känt av hungern. Så att testa att äta mer protein är mitt tips.
I tråden om mat in
Jag har haft problem med att jag blivit akut hungrig efter ca 1-2 mils löpning. Speciellt om jag ökat tempot. Började äta omelett lite då och då och efter det har jag inte känt av hungern. Så att testa att äta mer protein är mitt tips.
I tråden om mat in
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 21:32Jägargodis funkar bra för mig, inte så mycket men lite att tugga på för att undvika att bli tokhungrig efteråt. Efter Kungsholment Runt (1/2 maran) var jag helt utsvullten, fixades med 5 kanelbullar, bananer, kexchoklad, cola, kaffe mm.
Jägargodis = bla
Jägargodis funkar bra för mig, inte så mycket men lite att tugga på för att undvika att bli tokhungrig efteråt. Efter Kungsholment Runt (1/2 maran) var jag helt utsvullten, fixades med 5 kanelbullar, bananer, kexchoklad, cola, kaffe mm.
Jägargodis = bla