Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMavic Cosmic Carbone SL eller SR, …
You need to log in to create posts and topics.

12

Cykelnovis som blev omcyklad alldeles för mycket på Ironman Kalmar. Inser att det naturligtvis måste bero på cykeln, med tanke på vad alla andra satt på.

Har en lite äldre men enklare tempo-hoj som jag trots allt trivs med och funderar på att uppgradera

Du kan nog absolut räkna med en avtagande marginalnytta, du får mindre och mindre förbättringar ju mer du lägger.

Varför inte ett par Planet-X hjul? Har ett par som jag har varit riktigt nöjd med, förutom att jag tröttnat på att ha tub.

http://www.pla

Ja, det var väl tredje alternativet som dykt upp - även om jag också har lite aversion mot tub - helt ogrundat.

Kört på Spinnergy Stealth, tub i 2 år nu, gillar tub skarpt, har dock inte lyckats punka ännu (slitit ut ett däck)
Spinnergy är ju klassiskt triatlon märke!
Dessutom grymt snygga, enligt mig!

Enda nackdelen är att släpa på extratuben som är klumpig mot e

Planet X har numera även kanttrådshjul med 60 mm profil. Jag köpte ett par i år och har varit nöjd med dem hittills - även om jag förstås inte har mycket annat att jämföra med eftersom det är mina första aerohjul...

Jag tycker inte att det är svårt att vika ihop en tub.
Men jag luftar den innan.

Det är svårare att vika ihop ett kanttrådsdäck!

"Det är svårare att vika ihop ett kanttrådsdäck!"

Varför då? Mina GP4000S och Ultremo ZX går alldeles utmärkt att vika ihop!

Ja, men tuber är lättare.

Nu vet jag inte så mycket om triatlhon,men varför köper du inte dischjul?Blir ju helt annat flyt i cyklingen.

12