Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaxa formen inför tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag tänkte kolla hur ni andra löpare maxar er form inför kommande tävlingsperiod och lägger upp er träning? Har själv SpringCross 18 km, Kungsholmen runt 10 km, Göteborgsvarvet 21 km och Stockholm marathon 42 km inplanerat just nu som ska bli väldig

Hej Helena!

Det absolut viktigaste är att vara i mental- och fysiskbalans. Tyvärr finns det inte något recept som passar för alla för att få till en formtopp. Se till att få ett lugnt pass mellan sista fartpasset och tävling. Ersätt det långa tempopasset

Hej Helena!

Kan rekomendera Marcus Nilsson bok "löpning mitt i livet". Jag har läst många böckar och alla ger väl sitt, men just nu kör jag ett träningschema från Marcus bok (maraton). Det bra med Marcus träningsschema är att man kan välja schema utifrån

Tack Mats och skoj att höra att du testar mina program. Lycka till med träningen!

Tack för alla tips!

Min satsning ligger på marathon men gillar även att springa halvmaror. Milsloppet som kommer framöver är bara för att få en status på min hatsighet/snabbhet då jag har märkt att jag presterar som bäst under tävlingsförhållanden. Då h