Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMed eller utan kompis?
You need to log in to create posts and topics.

Vill återuppta min träning med en kompis som inte har sprungit på ett tag, men samtidigt vill jag inte tappa tempot som jag har byggt upp.
Svårt! Hur ska man ska göra är det nån som har ett bra tips?

Intervallpass kan ni göra tillsammans: gemensam uppvärmning, sedan kör ni intervaller var för sig, t.ex. 3min intervall med 1min vila. Fram och tillbaka på spåret. Nervarvningen kör ni sedan ihop igen... Långpass kanske kan funka bra också? De ska ju vara

I nuläget tror jag inte hon är sugen på intervall, så jag funderar om jag ska köra intervallerna själv 😉 Tror inte hon orkar springa >5km. Blir det för jobbigt så tappar jag henne igen.

Ta passen med kompisen som återhämtning eller uppvärmning. Strunta helt enkelt i tempot ni håller och ta det som ren social tid med någon du gillar. Springa fort kan du som sagt göra själv.

En variant är ju att du springer några km ensam, före och/eller efter er gemensamma träning.
Annars kan du ju se det som ett sätt att höja din egen träningsmängd, samtidigt som du är social, genom att lägga in det som 1-2 extra återhämtningspass i veckan

Se det som en investering i framtiden.

Underskatta inte lågpulspass.
Men då kanske dom ska vara längre än 5 km iofs 🙂

De kan ju bli 🙂 Längre än 5 km.

Och man kan ju springa lite ensam före eller efter.

Nu när man läser era svar så finns det så många olika sätt,skitbra tips!!...Har inte tänkt på återhämtnings löpning,för det finns inte i min träning i nuläget 😉
Tror detta kommer bli bra. För 4 år sedan var det hon som fick mig till att springa 😀