Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMekarställ från biltema
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett likande: http://www.tacx.com/producten/fietsgereedschappen/Montagestandaards/Cyclestand.dot som funkar för mig.

Något bättre finish verkar det vara, typ två, tre gånger priset. En annan skillnad verkar vara att stödet för underröret är smarta

Ja, Taxtypen av ställ är riktigt bra.

Jag har också Biltemas ställ artnr 27-295, det lite dyrare. Fungerar utmärkt.

Högaktningsfullt
Hans B

För det mesta använder jag inget mekställ - de är rätt mycket i vägen tycker jag.

Istället hänger jag cykeln i sadel och styrstam med hjälp av två nylonslingor. Beprövat hos mången cykelreparatör, men fordrar förstås att du har ett tak eller motsvarande

Nackdelen med att hänga i taket tycker jag är att cykeln gungar runt när man mixtrar med den.

Kan den ju göra. Det är främst en fråga om teknik. När inte cykeln sitter fast använder man inte mekstället/ramen som mothåll, utan använder annan metodik. Så det går att lära sig.

Jag har en tidigare utgåva Claes olsson stället. Fungerar klockrent. man kan fästa cykeln i överröret eller i sadelröret eller någon annanstan om man vill.

Jag är också mycket nöjd med mitt ställ från Claes O.

Fungerar för mig. Svårt att trampa ibland undrar varför det bara är ibland.

Jag har Biltemastället, och nyligen köpt en kolfiberhoj med integrerad sadelstolpe. Jag har sett att man köpa en klämma som passar sadelstolpen, och sedan fästa klämman i mekstället (Eftersom sadelstolpen inte är cylindrisk och av kolfiber är det inte så