Quote from Guest on 14 October 2008, 14:17I USA gjordes ett experiment för några år sedan. 3 likvärdiga lag fick olika slags träning innan en match. Lag A tränade endast fysiskt. Lag B tränade endast mental träning. Lag C tränade både mentalt och fysiskt. Vilka lag spelade bäst?
Lag C - bäst.
Lag
I USA gjordes ett experiment för några år sedan. 3 likvärdiga lag fick olika slags träning innan en match. Lag A tränade endast fysiskt. Lag B tränade endast mental träning. Lag C tränade både mentalt och fysiskt. Vilka lag spelade bäst?
Lag C - bäst.
Lag
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 14:27Grunden för mental träning är avslappning. Det undermedvetna är mer påverkbart i avslappnat tillstånd. Då kan vi programera vår autopilot att hjälpa oss åstadkomma det vi önskar.
Meditation innebär en paus för knopp och kropp ifrån vardagens "måste rusa"
Grunden för mental träning är avslappning. Det undermedvetna är mer påverkbart i avslappnat tillstånd. Då kan vi programera vår autopilot att hjälpa oss åstadkomma det vi önskar.
Meditation innebär en paus för knopp och kropp ifrån vardagens "måste rusa"
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 15:42Sådant här tycker jag är vansinnigt intressant och har personligen haft stor nytta av att styra mina tankar mot positiva tongångar enligt mitt förslag i denna tråd:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=287664
Meditation har jag ingen per
Sådant här tycker jag är vansinnigt intressant och har personligen haft stor nytta av att styra mina tankar mot positiva tongångar enligt mitt förslag i denna tråd:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=287664
Meditation har jag ingen per
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 16:36Visst är det intressant! Och man kan åstadkomma så mycket genom att använda hjärnan och dess kapacitet på rätt sätt!
Eftersom jag tycker att ämnet är såpass relevant för oss som idrottar har jag startat en särskild grupp med namnet "Mental Träning". Sök
Visst är det intressant! Och man kan åstadkomma så mycket genom att använda hjärnan och dess kapacitet på rätt sätt!
Eftersom jag tycker att ämnet är såpass relevant för oss som idrottar har jag startat en särskild grupp med namnet "Mental Träning". Sök
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 16:53J Blix,
Jag har svarat på din uppmaning om meditation på: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=309634
Check it out!
J Blix,
Jag har svarat på din uppmaning om meditation på: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=309634
Check it out!
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 20:57Har haft stor nytta av mental träning. Läs min blogg här på FB. 🙂
Har haft stor nytta av mental träning. Läs min blogg här på FB. 🙂
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 18:47Andrei intressant detta med mental träning,de kanske de borde sätta in på idrotten på skolorna?
Andrei intressant detta med mental träning,de kanske de borde sätta in på idrotten på skolorna?
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 20:31Madelene,
Visst vore det en bra ide! Man skulle dra nytta av att lära sig kontrollera sina tankar och skapa sitt eget liv, medvetet och precis så som man vill ha det. Vi har mycket mer kontroll över våra liv än de flesta av oss inser!
Gå med i gruppen M
Madelene,
Visst vore det en bra ide! Man skulle dra nytta av att lära sig kontrollera sina tankar och skapa sitt eget liv, medvetet och precis så som man vill ha det. Vi har mycket mer kontroll över våra liv än de flesta av oss inser!
Gå med i gruppen M
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 21:01Andrei ,hejsan tackar så mycket för länken ,nu har jag gått in i den gruppen för jag behöver mental träning eftersom jag har depression
Andrei ,hejsan tackar så mycket för länken ,nu har jag gått in i den gruppen för jag behöver mental träning eftersom jag har depression
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 21:05Madelene,
Starta gärna en ny diskussion på gruppen Mental Träning om depression. Jag är säker på att många skulle vara intresserade av det eftersom både fysisk träning och mental träning hjälper mot depression.
Många känner säkert igen sig i det som du
Madelene,
Starta gärna en ny diskussion på gruppen Mental Träning om depression. Jag är säker på att många skulle vara intresserade av det eftersom både fysisk träning och mental träning hjälper mot depression.
Många känner säkert igen sig i det som du