Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag gjorde precis en iakttagelse idag. Jag är mycket mer sugen på att springa lopp på våren och sommaren än på hösten. Det kanske inte är så konstigt, men jag vet inte om det är så för alla.

Vad menar du med lopp? Tävlingar?

Ja. Löpartävlingar.

Det är jättekonstigt! 😉 Tycker jag då, som aldrig VILL köra några lopp på våren och liksom alltid tycker att säsongen "tar slut" för fort på hösten då jag både vill träna och tävla mer!

Matchar Jessie här då.
Själv, om jag skulle köra tävlingar så skulle jag vilja göra det på senvåren/sommaren eller mitt under vintern.

Senvåren/sommaren för att man känner sig som mest "energisk" då, och vintern eftersom då blir det med samma snubbar och

Jag gillar inte värme, och kommer av den anledning aldrig springa Stockholm Marathon eller Göteborgsvarvet där folk dör av värmeslag regelbundet. Haft tre större tävlingar under sommaren men två av dem började klockan 18 och därmed slapp man solen för det

Ah, jag misstänkte att det fanns andra sätt att se på saken. 🙂

Någonstans i mitten av september, efter Umemilen, verkar det som om min tävlingslust tar slut. Fast LL är ju alltid LL. Så jag har nog (nog, nästan, kanske, troligen) bestämt mig för att i

En fin vinterdag är det hur mysigt som helst att springa. Jag ser fram emot Sylvesterlopet som förhoppningsvis blir mitt nästa slätlopp.

Jag har sprungit mina bästa lopp tidig vår eller sen höst. (handlar om temperatur). Sen har jag inget emot att springa i hög värme om jag slipper ha för stora krav på mig själv att prestera. Båda gångerna jag ställt upp i Båstad Marathon mitt i sommaren s

Min lust till det mesta avtar också snabbt på hösten och jag brukar ha motivationssvacka i okt-nov varje år. Hoppas jag nu bara orkar hålla lusten uppe över New York Marathon i början av November! Till LL30 brukar det gå bra.