Quote from Guest on 3 July 2008, 21:55hej!
Jag och en kompis har haft en diskussion under en längre tid gällande vad man bränner mest kalorier på att träna, spinning i 90 minuter eller springa (jogga i typ 11,5 km/h) i 90 minuter? Skulle vara kul att höra vad ni tror/vet? Och vilket av dessa
hej!
Jag och en kompis har haft en diskussion under en längre tid gällande vad man bränner mest kalorier på att träna, spinning i 90 minuter eller springa (jogga i typ 11,5 km/h) i 90 minuter? Skulle vara kul att höra vad ni tror/vet? Och vilket av dessa
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 22:05Löpning är mer krävande för kroppen och bränner mer energi per minut.
Generellt sett alltså. Det går att tokcykla som en vansinnig och mysjogga vilket skulle vända på siffrorna.
Löpning är mer krävande för kroppen och bränner mer energi per minut.
Generellt sett alltså. Det går att tokcykla som en vansinnig och mysjogga vilket skulle vända på siffrorna.
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 22:13Man kan hitta sånt på http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
Matar jag t.ex. min modiga vikt, ställer om till km/h och cm, så får jag följande
Bicycling - stationary, very vigorous
1,500 calories in 1 hr 30 min
Bicycling - stationary, vigorous
Man kan hitta sånt på http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
Matar jag t.ex. min modiga vikt, ställer om till km/h och cm, så får jag följande
Bicycling - stationary, very vigorous
1,500 calories in 1 hr 30 min
Bicycling - stationary, vigorous
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 11:01Det hänger ju en del på vilken puls man får. Det är stor skillnad i kaloriförbrukning mellan 70% och 90% av maxpuls. Sen hänger det på hur pass tränad man är för de olika träningstyperna och hur ekonomiskt löpsteg man har. Det finns för många variabler fö
Det hänger ju en del på vilken puls man får. Det är stor skillnad i kaloriförbrukning mellan 70% och 90% av maxpuls. Sen hänger det på hur pass tränad man är för de olika träningstyperna och hur ekonomiskt löpsteg man har. Det finns för många variabler fö
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 20:29ha ha ha! Ok tack för era svar :)det bästa är nog en blandning, som det mesta här i livet 🙂
ha ha ha! Ok tack för era svar :)det bästa är nog en blandning, som det mesta här i livet 🙂
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 20:49Det är klart att det har stor betydelse vad man är mest tränad för, men för en som är 50-50, t ex triathleter, så är jag rätt säker på att löpningen förbränner mer (rätta mig om jag har fel). Det beror ju helt enkelt på att fler muskelgrupper används. I s
Det är klart att det har stor betydelse vad man är mest tränad för, men för en som är 50-50, t ex triathleter, så är jag rätt säker på att löpningen förbränner mer (rätta mig om jag har fel). Det beror ju helt enkelt på att fler muskelgrupper används. I s
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 02:41Tack Göran ! Där fick jag förklaringen på varför jag alltid får nära-döden-upplevelse varenda spinningpass i samma puls som jag har under långa distanser 😉
Tack Göran ! Där fick jag förklaringen på varför jag alltid får nära-döden-upplevelse varenda spinningpass i samma puls som jag har under långa distanser 😉
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 06:17Spinning för Cyklister är som torrsim för triathleter.
Spinning för Cyklister är som torrsim för triathleter.