Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag springer för det mesta utan klocka, men att logga sina träningspass är ju ganska roligt. Pulsklockan jag hade sålde jag när den bara gick till 12 timmar. Sedan dess kollar jag bara på klockan när jag sticker ut och när jag kommit hem.

Nu är det kansk

Jag tycker att du svara bra på din fråga själv:
"305 verkar vara den som ger mest valuta för pengarna."

Om du inte vill ha pulsmätning kanske du kan få det lite billigare om du köper en 205 istället.

Det skiljer inte mycket i pris mellan 205 och 305. Pulsbaserad träning är också någonting ganska roligt...ibland. Träningseffekten är väl dokumenterad, så det får bli en 305:a.

Jag hade egentligen redan bestämt mig... (H:)

Behöver du mer än 10 timmar är det 310XT du ska ha. Annars håller jag med om att 305 är mest prisvärd.

Tobias:

Loggar 305 en runda även om man är igång mer än 10h? Tidtagningen börjar om från noll...det fattar jag.

Jag har extra batteri i så fall som matar 305an.

"Loggar 305 en runda även om man är igång mer än 10h?"
Klockan loggar rundan tills batteriet tar slut.

Har du extra batteri så är det bara att köra på. Jag har varit uppe i 13 timmar med min 305.

Tidtagningen börjar inte om på noll efter 10 timmar. Det är möjligt att den gör det efter 99 timmar, men jag är tveksam till det.

Jag hade min GF305 på mig när jag var ute och vandrade, den räckte i alla fall i ca 13 timmar med smart-registrering. Minnesutrymmet var inga problem utan det är batteriet som sätter stopp.
En irriterande programbugg finns i klockan:
när batteriet börjar

Tony:
Mitt batteri kommer inte ta slut, då jag ska ha ett extra batteripack som ansluts till klockan. Antingen får den vara ansluten då interna batteriet börjar ta slut, eller så laddar jag ett par timmar och tar bort den efter att klockan laddats.

Om ja

12