Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMidjeväska i LL?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska springa LL på lördag och tänkte ha med mig lite energipåfyllning i form av gel och några tuggtabletter.
Ni som också tänkte köra med det, stoppar ni dem i midjeväska eller har ni bra utrymme i löparkläderna?

Är inte nervös än men det hinner nog b

Jag har med mig två gel i fickan och tar vätska på stationerna.
Skönt att slippa midjebältet.

Ja det verkar bara jobbigt att något extra runt midjan. Eftersom jag också tar vätskan från stationerna så får jag nog packa in gelen i jackan och röret med gt(enervit) tabletterna i kläderna.

Är det inte vad sport-BH:n är till för? Jag vet orienterare som har batteri till pannlampan i en sådan... (H)

Jag får ner två geler i fickan på mina löpartights och hoppas på att få ner några GT-tabletter också. De finns för övrigt att köpa styckförpackade så slipper man röret.

Jacka låter som om det kan bli väldigt varmt. Jag har aldrig behövt det på Lidingölo

Ett annat inte helt dåligt alternativ är att tejpa fast en gelrackare på varje handled.

Jag har en liten handledsväska, något sådant kanske kan vara något? Fråga mig inte vad man köper det, det var en reklampryl...

Frida använder nog sin sport-bh till annat än transport av näring tror jag (H)

Jag tänker ta med min nyinköpta midjeväska. Den fungerade bra under testlöpningen av 22km av LL banan. Druvsocker, mobil och plånboken får nog plats som bagage.

Tänkte också soprtbh:n men risk för skavsår kanske?
Jo jag tror jacka blir varmt också, men får nog in i fickan på löparthightsen.

Bra tips att tejpa:) Kanske bli runt en handled iaf.

Ska ni också springa på lördag?

En sån här kanske vore något?

http://www.earbags.com/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=89&lang=se

12