Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMidnattsloppet.
You need to log in to create posts and topics.

12

Sprang midnattsloppet igår för andra gången, skillnaden för iår var att jag sprang med min garmin 205 gps klocka. När jag sprang i mål visade den att jag sprungit 10,25 km. Hur mycket fel visar en gps klocka eller är det för att man springer bland hus och

en tunnel kan självklart påverka, hus också för den delen men det bör en bra gps klara.

men sen får du ju fråga dig om du har sprungit exakt den raka linjen dom har mätt upp? så spikrakt och exakt tror jag nog ingen springer.

Nä det stämmer nog.

Jag fick 10,1 km men jag sprang i ytterdelen av de flesta kurvor, det är inte lika trångt då.

En kontrollmätt bana är alltid mätt kortaste vägen. Dvs har du inte sprungit med optimalt vägval springer du längre. Sen tillkommer då GPS som brukar vara lite smått glädjemätare med någon % har jag för mig.

Min GPS visade 9,81... Jag som tyckte jag sprang en hel del slalom 😉

Min GPS (Suunto) visade på 10,65... nog för att jag sprang slalom men inte såååååå mycket 🙂

Enligt min FR310xt var jag uppe och sprang på hustaken vid Hornsgatan. Jag väljer att tro på min minnesbild av loppet snarare än övertro till GPS-teknologin 🙂

Jag sprang som vanligt avsiktlilgt snålt i kurvorna. Innerspår så gott det gick. Trots det visar min Garmin 305:a på 10,25 km men det tycker jag är OK.

Jag fick också 10,25, men SportsTrack korrigerade upp till 10,48.
Om man lägger ut banan på Gmaps pedometer, så får jag den till ca 10,45 km, se http://www.gmap-pedometer.com/?r=3968722
Lite svårt att pricka in start och mål exakt förstås, annars tror

12