Quote from Guest on 15 August 2010, 08:38Sprang midnattsloppet igår för andra gången, skillnaden för iår var att jag sprang med min garmin 205 gps klocka. När jag sprang i mål visade den att jag sprungit 10,25 km. Hur mycket fel visar en gps klocka eller är det för att man springer bland hus och
Sprang midnattsloppet igår för andra gången, skillnaden för iår var att jag sprang med min garmin 205 gps klocka. När jag sprang i mål visade den att jag sprungit 10,25 km. Hur mycket fel visar en gps klocka eller är det för att man springer bland hus och
Quote from paceUP! on 15 August 2010, 08:48en tunnel kan självklart påverka, hus också för den delen men det bör en bra gps klara.
men sen får du ju fråga dig om du har sprungit exakt den raka linjen dom har mätt upp? så spikrakt och exakt tror jag nog ingen springer.
en tunnel kan självklart påverka, hus också för den delen men det bör en bra gps klara.
men sen får du ju fråga dig om du har sprungit exakt den raka linjen dom har mätt upp? så spikrakt och exakt tror jag nog ingen springer.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 09:39Nä det stämmer nog.
Nä det stämmer nog.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 10:46Jag fick 10,1 km men jag sprang i ytterdelen av de flesta kurvor, det är inte lika trångt då.
Jag fick 10,1 km men jag sprang i ytterdelen av de flesta kurvor, det är inte lika trångt då.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 11:31En kontrollmätt bana är alltid mätt kortaste vägen. Dvs har du inte sprungit med optimalt vägval springer du längre. Sen tillkommer då GPS som brukar vara lite smått glädjemätare med någon % har jag för mig.
En kontrollmätt bana är alltid mätt kortaste vägen. Dvs har du inte sprungit med optimalt vägval springer du längre. Sen tillkommer då GPS som brukar vara lite smått glädjemätare med någon % har jag för mig.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 12:36Min GPS visade 9,81... Jag som tyckte jag sprang en hel del slalom 😉
Min GPS visade 9,81... Jag som tyckte jag sprang en hel del slalom 😉
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 14:36Min GPS (Suunto) visade på 10,65... nog för att jag sprang slalom men inte såååååå mycket 🙂
Min GPS (Suunto) visade på 10,65... nog för att jag sprang slalom men inte såååååå mycket 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:34Enligt min FR310xt var jag uppe och sprang på hustaken vid Hornsgatan. Jag väljer att tro på min minnesbild av loppet snarare än övertro till GPS-teknologin 🙂
Enligt min FR310xt var jag uppe och sprang på hustaken vid Hornsgatan. Jag väljer att tro på min minnesbild av loppet snarare än övertro till GPS-teknologin 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 22:09Jag sprang som vanligt avsiktlilgt snålt i kurvorna. Innerspår så gott det gick. Trots det visar min Garmin 305:a på 10,25 km men det tycker jag är OK.
Jag sprang som vanligt avsiktlilgt snålt i kurvorna. Innerspår så gott det gick. Trots det visar min Garmin 305:a på 10,25 km men det tycker jag är OK.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 19:38Jag fick också 10,25, men SportsTrack korrigerade upp till 10,48.
Om man lägger ut banan på Gmaps pedometer, så får jag den till ca 10,45 km, se http://www.gmap-pedometer.com/?r=3968722
Lite svårt att pricka in start och mål exakt förstås, annars tror
Jag fick också 10,25, men SportsTrack korrigerade upp till 10,48.
Om man lägger ut banan på Gmaps pedometer, så får jag den till ca 10,45 km, se http://www.gmap-pedometer.com/?r=3968722
Lite svårt att pricka in start och mål exakt förstås, annars tror