Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är sedan tidigare anmäld till Midnattsloppet i Stockholm (18/8), och fick nu reda på att jag lottats till en restplats på AXA Fjällmarathon en vecka tidigare, 11/8. Det känns ruskigt tight med bara en vecka emellan, och jag tränar för en bra tid på Midnat

Joakim,

Det är naturligtvis svårt att förutse exakt hur du mycket tid din kropp behöver för att återhämta sig från den (icke ringa) ansträngning som AXA fjällmarathon kommer att innebära. Under förutsättning att du är noga med vila, kost och nattsömn eft

Tack för synpunkterna. Jo, jag tror jag kör på båda :-).

Det kommer att funka att springa båda och det är inte säkert att du måste känna dig sliten under midnattsloppet. Men det kommer att påverka ditt resultat, det är jag ganska säker på.

Jag tycker inte långa traillopp sliter på kroppen på samma sätt som en

Bra tips, Robert. Passet dagen efter är nog bra, och sedan ett snabbt pass, kanske med lite överfart, för att få upp speed igen.

Aga är inget vanligt Marathon och jag är rätt säker på att du inte kan prestera fullt en vecka det loppet.

Jag sprang både axa och midnattsloppet i Göteborg. Var visserligen 2 veckor i mellan men jag gick in i väggen på axa och fick kramp i båda framsida lår och kom i mål på 5h16 min. Satte sen PB på midnattsloppet på 37:59 på en banan som inte är speciellt sn

Sprang ML 2010 bara en vecka efter Vertex fjällmara. Kunde inte gå som folk än mindre springa de första dagarna efter fjällturnén. Först på torsdagen kunde jag röra på mig hyffsat obehindrat och de värsta släppt i lårmusklerna.
Värmde länge och väl inför

Har inte sprungit någon fjällmara eller liknande men väl Sörmlands Ultra Marathon, både 2009 och 2010. Båda gångerna sprang jag Hässelbyloppet dagen efter, mindre än 20 tim. efteråt. Trots ordentlig stelhet innan så sprang jag för MINA mått bra båda gånge