Quote from Guest on 15 December 2009, 16:15Jag och några klubbkompisar har planer på att arrangera en tävling under midsommarhelgen. Platsen blir vid vår klubbstuga i Dagsås utanför Varberg. Men vi är lite kluvna i valet av datum. Vilket tror ni andra är bäst, midsommaraftons förmiddag eller "mids
Jag och några klubbkompisar har planer på att arrangera en tävling under midsommarhelgen. Platsen blir vid vår klubbstuga i Dagsås utanför Varberg. Men vi är lite kluvna i valet av datum. Vilket tror ni andra är bäst, midsommaraftons förmiddag eller "mids
Quote from Funbeat user on 15 December 2009, 16:25Det funkar ju bra att arrangera Sylvesterloppet på nyårsafton.
Men jag tror kanske det kan vara värre med midsommarafton.
En kvällstävling på torsdagen, dagen före, kanske. Det är ju ljust länge.
Det funkar ju bra att arrangera Sylvesterloppet på nyårsafton.
Men jag tror kanske det kan vara värre med midsommarafton.
En kvällstävling på torsdagen, dagen före, kanske. Det är ju ljust länge.
Quote from Funbeat user on 15 December 2009, 19:52Här är ett exempel på ett koncept för ett midsommarlopp som funkat i 30 år:
I Gästrikland körs ett midsommarlopp ca 8 km längs en kuperad grusväg mellan två byar på Midsommaraftons förmiddag, start 11.00, mitt emellan Gävle och Söderhamn. Faktiskt helt o
Här är ett exempel på ett koncept för ett midsommarlopp som funkat i 30 år:
I Gästrikland körs ett midsommarlopp ca 8 km längs en kuperad grusväg mellan två byar på Midsommaraftons förmiddag, start 11.00, mitt emellan Gävle och Söderhamn. Faktiskt helt o
Quote from Elias Engqvist on 15 December 2009, 21:44I vår by (också Dalarna) brukar vi har sk. rus-orientering varje midsommardag...
Lite lek, lite allvar o en del sprit... http://persbo.redhorse.se/pm.html
I vår by (också Dalarna) brukar vi har sk. rus-orientering varje midsommardag...
Lite lek, lite allvar o en del sprit... http://persbo.redhorse.se/pm.html
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 08:48Tack för idéerna. En av tankarna med att ha det på midsommarafton var just att tänja lite på de svenska traditionerna. Om det funkar i Gästrikland borde det funka i Halland.
Tack för idéerna. En av tankarna med att ha det på midsommarafton var just att tänja lite på de svenska traditionerna. Om det funkar i Gästrikland borde det funka i Halland.
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 08:57En mara? Halland är en av de vita fläckarna på maratonkartan. Ni får garanterat med flertalet som samlar på lopp.
En mara? Halland är en av de vita fläckarna på maratonkartan. Ni får garanterat med flertalet som samlar på lopp.
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 10:03Gullbrannaloppet finns söder om Halmstad fast på Midsommardagen... Ett anspråkslöst campinglopp på 5 km....
Gullbrannaloppet finns söder om Halmstad fast på Midsommardagen... Ett anspråkslöst campinglopp på 5 km....
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 19:25En maraton blir nog tungt att arrangera. Men det hade ju helt klart varit nåt. En maraton i Åkulla bokskogar... Tåls att tänka på för framtiden. Men i detta fallet vill vi komma undan med en mycket liten arrangörsstab för att inte anstränga resten av klu
En maraton blir nog tungt att arrangera. Men det hade ju helt klart varit nåt. En maraton i Åkulla bokskogar... Tåls att tänka på för framtiden. Men i detta fallet vill vi komma undan med en mycket liten arrangörsstab för att inte anstränga resten av klu