Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen under 40 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har en länk till ett program här på fb på att klara milen under 40 minuter? Finns ju program på marathon.se men jag skulle vilja ha ett program inlagt här på fb..

Nu svarar jag inte på frågan.

Men jag har en motfråga. Och den är om man verkligen ska följa färdiga program när man satsar på ett så tufft mål som sub 40 på milen. Och för att inte få svar från unga killar så ska man notera att sub 40 för en tjej är nå

Jag gissar att det i det här fallet rörde sig om tjejmilen, så det var nog just 40 minuter, men några minuter hit och dit spelar inte så stor roll.

Jag tror inte att det är så många som följer programmen slaviskt, utan anpassar dem för sig själva. Men de

Kanske ger det en indikation över hur mycket jobb och träning som krävs också?

Leifs svar är bäst att följa, samt, en fotnot: leta upp en kvalificerat bra löpare för att träna med/bollplank/råd/upplägg/råd vid skador. Denna person bör ha en mångårig erfarenhet av löpning. Mitt stora lycka till, och: skynda långsamt som en sköldpadda

Not sure if you are serious, but look at allaboutrunning.net

Sådär mellan tummen och pekfingret tror jag tjejmilen-programmet på marathon.se har mellan 5 o 8 pass i veckan. För att klara sig på mindre krävs en löpartalang... Hint: hade varit lättare att uttala sig om man kunnat se din träning...