Quote from Guest on 25 November 2006, 12:51Skulle behöva ha lite hjälp av er experter här. Cykeln på gymmet räknar bara distansen i miles. Var i förmiddags och trmpade 34,79 miles och undrar nu hur långt jag lyckades cykla i kilometer? Jag cyklade i 60 minuter.
Skulle behöva ha lite hjälp av er experter här. Cykeln på gymmet räknar bara distansen i miles. Var i förmiddags och trmpade 34,79 miles och undrar nu hur långt jag lyckades cykla i kilometer? Jag cyklade i 60 minuter.
Quote from Christian Strömberg on 25 November 2006, 13:011km=0,6214 vilket borde bli 55,98km alltså typ 5,6 svenska mil. hastigheten har då varit 56km/h vilket är väldans bra isf.
Bra jobbat!
1km=0,6214 vilket borde bli 55,98km alltså typ 5,6 svenska mil. hastigheten har då varit 56km/h vilket är väldans bra isf.
Bra jobbat!
Quote from Viktor Wrede on 25 November 2006, 13:38Det är ju det som är så himla konstigt! Cykeln måste antingen ha visat helgalna siffor eller så kan detta inte vara rätt sätt att räkna på! Finns INGEN möjlighet att jag cyklar så långt på 1 timme (tyvärr...är inte tävlingscyklist!) Måste ha varit galet p
Det är ju det som är så himla konstigt! Cykeln måste antingen ha visat helgalna siffor eller så kan detta inte vara rätt sätt att räkna på! Finns INGEN möjlighet att jag cyklar så långt på 1 timme (tyvärr...är inte tävlingscyklist!) Måste ha varit galet p
Quote from Olle Hulle on 25 November 2006, 15:16Finns ju bara ett sätt att räkna på:-)
det är säkert att den stod på km. en hastighet på ca 30-35km/h låter väl rimligt på en motionscykel
Finns ju bara ett sätt att räkna på:-)
det är säkert att den stod på km. en hastighet på ca 30-35km/h låter väl rimligt på en motionscykel
Quote from Michael R on 25 November 2006, 18:27Google is your friend!
Skriv in tex. "10 miles in km" i en sökning.
Funkar utmärkt med nästan alla enheter, tex "78 kg in lbs", "100 km/h in mph" osv..
Funkar åt båda hållen./E
Google is your friend!
Skriv in tex. "10 miles in km" i en sökning.
Funkar utmärkt med nästan alla enheter, tex "78 kg in lbs", "100 km/h in mph" osv..
Funkar åt båda hållen.
/E
Quote from Viktor Wrede on 25 November 2006, 19:52Tack för alla tips! Nu vet jag iallafall hur jag ska räkna om cykeln är inställd på miles, men antagligen var den nog på km eller totalt helknäpp...lite ont i låren har jag iallafall nu ikväll så några kilometer/miles blev det iallafall:-) Men det är lite
Tack för alla tips! Nu vet jag iallafall hur jag ska räkna om cykeln är inställd på miles, men antagligen var den nog på km eller totalt helknäpp...lite ont i låren har jag iallafall nu ikväll så några kilometer/miles blev det iallafall:-) Men det är lite
Quote from Olle Hulle on 25 November 2006, 21:08strunta i sträckan och kör på tid istället, det är ju det som är det viktiga. Hur länge du håller igång!:-)
strunta i sträckan och kör på tid istället, det är ju det som är det viktiga. Hur länge du håller igång!:-)
Quote from Fredrik Olsson on 25 November 2006, 22:36Kika på denna länk:
http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv2_s.htm#speed
Kika på denna länk:
http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv2_s.htm#speed
Quote from Viktor Wrede on 26 November 2006, 15:27Martin: tycker att det är intressant det där med tid kontra sträcka. Själv har jag alltid kört med mål i stil med klara 10 km jogg, simma 1500 m, cykla 2 mil etc och struntat i tiden (mer eller mindre iallafall). Nu hör jag mer och mer att man istället pr
Martin: tycker att det är intressant det där med tid kontra sträcka. Själv har jag alltid kört med mål i stil med klara 10 km jogg, simma 1500 m, cykla 2 mil etc och struntat i tiden (mer eller mindre iallafall). Nu hör jag mer och mer att man istället pr
Quote from Olle Hulle on 26 November 2006, 16:49jag är fruktansvärt tävlingsinriktad och älskar hålla på och mäta sträckor kontra tid. Men det kan bli för mycket också. Nu tränar jag mest efter pulsklockan, och försöker hålla fingrarna borta från räknandet:-)
Klart man ska titta på sträckan ibland. me
jag är fruktansvärt tävlingsinriktad och älskar hålla på och mäta sträckor kontra tid. Men det kan bli för mycket också. Nu tränar jag mest efter pulsklockan, och försöker hålla fingrarna borta från räknandet:-)
Klart man ska titta på sträckan ibland. me