Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMillopp med barnvagn i Stockholm?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker att det skulle vara kul om hela familjen kan vara med på ett lopp. Är det någon som känner till om det finns ett millopp i stockholmsområdet där man får springa med barnvagn (löpvagn)?

Tips emottages tacksamt!

På tjejmilen får man starta i sista startgrupp med barnvagn
det är det enda loppet jag känner till på rak arm. Fast det är ju förstås bara för kvinnor.
Möjligen Iformloppet också!

Du får väl höra efter med arrangörerna för något lopp du vill springa. Man

För tio år sedan blev jag omsprungen av en barnvagn på Stockholmsloppet. Måste ha kommit in under 1.40

Tjejmilen blir som sagt lite svår... Men iformloppet verkar vara ok om man startar i gångklassen. Blir väl till att sätta en ringklocka på vagnen. 🙂

Det vore väl en grej, att starta ett lopp för föräldrar med vagn - ingen vagn, ingen start? 🙂

Som hundlöpet ungefär, fast för småbarnsföräldrar 🙂

Hälsoloppet i Huddinge. 29/8. Flack och lättsprungen bana. Hälften av överskottet går till verksamheten kring sjuka barn inom Ronald McDonald Hus i Huddinge.
Resterande del går till Huddinge AIS Ungdomsverksamhet
http://www.proteamonline.se/customers/cont

Hittar ingen info om barnvagn för Häsloloppet - men det är kanske ok att ha med där? Lite ovanligt med ett mitt-i-veckan-lopp.

Iformloppet var för övrigt bara för kvinnor, så det funkar inte.

Ta promenadklassen. Där har det varit stavar rullstolar hundar mm med. Loppet är riktigt trevligt.