Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMin önsketid på halvmaraton?
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska anmäla mig till Helsinki City Run innan slutet av december (halvmaraton). Loppet går av stapeln den 7 maj 2011.

När man anmäler sig ska man ange "toiveaika" eller "önsketid" (för att placeras i lämplig startgrupp). Eftersom jag är nybörjare och b

I dagsläget verkar kapaciteten ligga på 2:00-2:05. Men med tanke på att du är ganska nyuppstartad och verkar kommit igång ganska snabbt, från varvat löpning/gång till att springa över milen och nu träna varannan dag, kan mycket hända på ett halvår. Håller

Grattis till fina framsteg! (t+)

Med tanke på de tider du redan presterat på träning så ska det nog inte vara speciellt svårt för dig att komma under 1:45.

De flesta i HCR brukar räkna med alltför optimistisk tid, så om du vill vara mer säker på att sta

Med ett långpass med snittfart 5:40 min/km (ger 2h på halvmaran) på 17 km och en VU (10km på träning så fort jag orkar) på 50 min så sprang jag min första halvmara på 1:45:20, dvs 5:00 min/km i snitt.

Jag tror att 2:00-2:05 i dagsläget är underskattat (o

Tack för svaren. Själv tänkte jag också att 1.50 är en realistisk tid och att jag då inte blir omsprungen av alla. Vi får se vad jag bestämmer mig för när månaden börjar närma sig sitt slut.

Kul målsättning och lycka till 😀
Var uppmärksam på hur kroppen känns. Att gå från ingenting till varannan dag på 2-3 månader är ganska stor ökning. Gå inte och dra på dig skador 🙂