Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMin andra löparfilm
You need to log in to create posts and topics.

Öland kust-till-kust-till-kust, kanske ett av de häftigare långpassen på Öland? Häng inte upp dig på den tekniska kvaliten utan njut av äventyret.

Härlig film ! Gillar oxå frihetskänslan och upptäckarglädjen när man går off-track sas 🙂 Synd att du inte har insjöar i närheten, för swimrun är min nya upptäckt, och istället för ö till ö kör jag sjö till sjö !

Kul! Vi simmar också men inte så bra (ännu?) Har du med dig dolme eller hur gör du?

Vi har resonerat lite kring en rundbana där Möckelmossen som ligger en halvmil söder om rutten på filmen. Men bonden just där har extra svårforcerade elstängsel så där få

Trevlig film! Öland är ett av mina favoritlandskap.

Tack MP! Kargt men vackert.

Ser ut att vara en härlig runda! Hur hittar ni. Bara springer rakt österut?
Har ni koll på om det går att göra samma sak en bit norrut? Typ i hög med Glömminge? Där är det ju lite mer åkrar som inte känns helt löpvänliga...

nej, jag kör med tridräkten, utan paddlar, simfötter och dolme, så enkelt som möjligt. Simglasögon förstås och öronpluggar, ibland färgglad badmössa för att synas, men inte saferswimmern. Men skorna verkar förstöras snabbt...iaf mina fötter när jag sprung

PN: Vi navigerar efter sparade waypoints och den enkla kartan som finns i Garmin 310 (och den äldre 305:an)
Du hittar olika intressanta saker på Länsstyrelsens GIS-sidor i en app de kallar Tittskåpet. Sen gör man om dem till rätt format på http://www.rl.se.

Ell

PN igen: Norra, södra & östra alvaret är mer eller mindre igenväxt och dåligt för friluftsliv. T.ex. stora partier av manshöga nästan ogenomträngliga enesnår, lårhöga kompakta snår av Ölandstok m.m.

Mellan Vickleby och Ammatornröret utom sista den remsan

Tack! Jag får titta närmare på det nästa sommar. Jag misstänkte att det skulle vara svårt längre norrut, jag har tagit mig runt på långpass antingen längst med kusten eller inåt ön, men då på mestadels småvägar. Hade varit kul att variera sig lite.