Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Letar efter ett par minimalistiska vinterskor för mina breda ankfötter. Springer i delsjöterrängen i Göteborg där det är väldigt blött och halt. Har framförallt problem med att jag fryser rejält i mina vivobarefoot breatho trail som bara har tunn mesh och

OL-skor med neoprensockar borde passa dig.. Man kan springa i mossar även när det är snö och is utan att frysa ihjäl. Det räcker med några minuter utan omgivande vatten, så värmer det på bra.

Breda OL-skor? Tja, bästa är nog att kvista in till SM Sport

Testa Aquasocks (det kostar ju bara 150 spänn dessutom). Jag brukar köra mina "barfota"-pass i AS vintertid och har aldrig upplevt att jag fryser om fötterna. Även om man blir blöt så jobbar fötterna på så de håller sig varma.

Fästet är förbluffande bra

Tomas (L)

Jag är benägen att hålla med. Ja inte om aquasocksen för dom kan jag inte uttala mig om, utan jag tycker det verkar som att ju mer "minimalistiska" skor desto varmare håller sig fötterna. Jag är baske mig varmare i mina Inov 235, trots nätöverdelen, än i

Större skor med mycken luft fungerar också.
Större skor brukar vara rymligare.
Kutat själv barfota i snö en hel del,
Men på längre bitar så var stora luftiga skor en välsignelse.

Jag har testat VFF Lontra LS i vinter (omkring -5) och tycker det fungerar riktigt bra. Tejpade/limmade sömmar, neoprenkrage för att hålla snön ute och ett knappt märkbart flisfoder gör att det var svala första 500-800 metrarna men sedan blev riktigt varm

Har ett par sådana här i skorna:
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=SMARTWOOLMOUNTAINEER

Så ullstrumpspåret är nog uttömt. Har även ett par aquasocks, men med merinostrumpor i uppstod tryckproblem. Skulle ju dock kunna testa större. Men har svår

Tänk dykardräkt, modell våtdräkt.

Merrell Pulse Glove ska hålla väta ute vad jag förstår. Ingen egen erfarenhet, men den uppfyller många av dina krav i alla fall.

12