Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Brukar köra mina flesta löppass i minimalistiska skor, olika Merrell glove-modeller (trail, road etc) men funderar nu på att skaffa nån mer dämpad sko till långpass. Kan Saucony Kinvara vara lämplig då, är det nån som kör mer minimalistiskt som tycker den

Jag har Kinvara2. Springer pass upp till 20- 25 km. Ben o fötter känns ungefär lika som då jag använder heldämpade A Kayano.
Lätt o skön sko.

Sprungit halvmara i dem. Fungerade bättre än mina Nike.

Springer alla mina långpass i Kinvara2 sedan 2 år tillbaka.
Tycker det känns bra.
Har ibland känt av hälen lite, men inte så mycket att jag vill byta till andra skor.
Jo, nu kör jag Kinvara TR om det är mycket snö, eller om det är terräng.
Annars 2:an.

L

Alright, tack för svaren hittills, låter bra.

Jag testade Kinavaran på löpband för ett par år sedan och tyckte att även om den var ganska platt nog för främja ett lågt steg så var den ändå för trång över framfoten för att kunna låta foten flexa i sidled på ett naturligt sätt.
Jag tror att sidflex är

Vettig synpunkt Fredric, håller med om att det nog är bra att kunna spreta med tårna. Just det gillar jag med Merrell-skorna, dom har ju ganska bred tåbox. Läst lite andra recensioner om Kinvaran som påpekar just det också, att den är rätt smal.

Ser ocks

Jag kanske kan locka med mina aningen för stora Vivobarefoot
Neo 2 http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1295152 , lite mjukare än Merrel, bredare tåbox och 0-drop.

Jag har inte testat Kinvara, men jag kan ändå tipsa om inov8 f-lite -serien.

Jag springer samtliga pass i f-lite 240. Den har viss dämpning i hälen samt 6mm drop.

Finns för en tusing på wiggle.

Jag springer nästan uteslutande i Kinvara. Har gjort 212 km asfalt som längst i dom. Även inomhus, 180 km.

För mig funkar det kanon!

12