Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:22har väl en 4-5mm till ramen, skall ta mig en browse på dem
har väl en 4-5mm till ramen, skall ta mig en browse på dem
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:48Conti 4 seasons
Conti 4 seasons
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 14:05Jag har hört att bäst grepp på vått underlag med racer däck får man med helt släta däck.
Tror Sheldon Brown (stavning?) skrev om detta på sin sida.
Jag har hört att bäst grepp på vått underlag med racer däck får man med helt släta däck.
Tror Sheldon Brown (stavning?) skrev om detta på sin sida.
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:00okay så kanske jag kan klämma in mönstrade 700x28 däck så blir det kanske lite stabilare och förlänger säsongen lite innan jag måste ta till gamla monstercykeln
okay så kanske jag kan klämma in mönstrade 700x28 däck så blir det kanske lite stabilare och förlänger säsongen lite innan jag måste ta till gamla monstercykeln
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:48Mönster hjälper mot grus och skräp, vill du få bra fäste på slätt underlag är släta däck faktiskt bättre. Sen som Andrew skrev, bromsa innan svängen så att all friktion som finns tillgänglig kan användas för svängen, bromsar du samtidigt går en del frikti
Mönster hjälper mot grus och skräp, vill du få bra fäste på slätt underlag är släta däck faktiskt bättre. Sen som Andrew skrev, bromsa innan svängen så att all friktion som finns tillgänglig kan användas för svängen, bromsar du samtidigt går en del frikti
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 16:45Släta däck ger störst kontaktyta. Mönster gör ingen egentlig nytta på underlag hårdare än gummit i däcken.
Mer läsning: http://www.sheldonbrown.com/brandt/slicks.html
Släta däck ger störst kontaktyta. Mönster gör ingen egentlig nytta på underlag hårdare än gummit i däcken.
Mer läsning: http://www.sheldonbrown.com/brandt/slicks.html
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 19:03Om du inte redan gör det, bromsa med framhjulet. Blir inga sladdar då inte eller i alla fall väldigt sällan.
Men bromsa då ner innan kurvan nu när hösten/vätan/löven/mm. är på ingång. Annars kan det bli onödigt spännande när framhjulet tappar fäste mitt
Om du inte redan gör det, bromsa med framhjulet. Blir inga sladdar då inte eller i alla fall väldigt sällan.
Men bromsa då ner innan kurvan nu när hösten/vätan/löven/mm. är på ingång. Annars kan det bli onödigt spännande när framhjulet tappar fäste mitt
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 15:352 hjuls-sladd på cykel är grymt skoj 🙂
2 hjuls-sladd på cykel är grymt skoj 🙂
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 20:56Mmmmmm kan tänka mig det;)
Vänligen
P.
Mmmmmm kan tänka mig det;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 13:49Hade liknande upplevelse nu på morgonen kom som vanligt i max hastighet så var det en fotgängare i innerkurvan så jag fick svänga lite senare och lägga ner cykeln mer, framhjulsdubbarna tuggade ljudligt mot asfalten som var torr, det kändes lite vådligt.
Hade liknande upplevelse nu på morgonen kom som vanligt i max hastighet så var det en fotgängare i innerkurvan så jag fick svänga lite senare och lägga ner cykeln mer, framhjulsdubbarna tuggade ljudligt mot asfalten som var torr, det kändes lite vådligt.