Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMinska skakningar på huvudet i ba …
You need to log in to create posts and topics.

Jag har för inte speciellt längesedan investerat i en barnsits/barnstol/cykelbarnstol av märket Hamax och modellen Sleepy. Valet föll på den för att den är lutningsbar till 22 grader vilket bör vara ett skönt läge att sova i för den lille. Och sover gör h

Går det att sätta små spännband mellan pakethållaren och stagen till barnstolen?

Sedan tror jag inte att det skadar direkt, om barnet fortfarande sover så är det säkert bara skönt!?

Alfred skrev:
"Och 2) om någon har en smart lösning på hur jag utan att behöva kliva av cykeln skulle kunna knyta hjälmen mot stolsryggen. Så när han vaknar så kan jag släppa knuten och han kan kika runt som vanligt. Och då utan att jag behöver stanna."

Kan du kompletterar med ett bild?

Är det så smart att binda fast hjälmen vid barnstolen egentligen? Finns det inte risk för skador om man krockar t ex?

Har en likadan stol själv. Tror att svängandet och gungandet bara höjer komforten för den lilla. Tror absolut inte att det är skadligt på något viss, barnstolen på cyklen börjar man inte använda förrän barnets nackmuskler är så starka att de kan hålla upp

Som flera andra svarat tror jag inte alls det är en bra lösning att binda fast hjälmen i stolen. Nu vet jag inte hur det ser ut med barnet i stolen men kan du inte fixa någon form av "kudde" så blir det mjukare för huvudet? Å andra sidan (jag som har 3 ba

har en likadan sadel och jag har för mig att jag fick den att vibrera mindre när jag satt en lagom stor boll mellan sadeln och pakethållaren. Däremot har det inte varit något större problem i vårt fall för grabben somnar aldrig när han sitter i sadeln, få

Kanske är det inte så smart att hjälmen sitter fast vid en eventuell krock. Men tro mig, det handlar inte om att det är "lite skakningar". Stolen guppar lätt 20 cm när det svajar till som mest och då blir det en ganska bra smäll för bakhuvudet mot stolsry

Kan du inte försöka sänka barnstolen så den får stöd/vilar mot pakethållaren.
Men då kanske du slår i den när du trampar runt!!