Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMinska skakningar på huvudet i ba …
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, tanken med den modellen är väl att den ska gunga mjukt... har sett en sån på racer, såg bara följsamt ut även när det gick lite fortare och barnet var fullt av lycka eller sov.

Andy; Stämmer, just här sov hon inte 😉

Den gungar jättefint så länge underlaget är plant och fint, precis som det är på vägen. Cykelbanor är inte lika plana och därför blir det ett helt annat gung där. Och problemet är bara när stolen är i full lutning (20 grader).

Kudde bakom huvudet och bol

Va?? Våra fina, väl planerade cykelbanor där alla cyklister ska trivas?
OBS! Ironi

Använder du cykelbana ska du ha heldämpad cykel 😉

Lillkillen växer ju och blir bara starkare och får bättre balans. Tror inte att det är ett så stort problem snart. Du skulle se hur lilltjejen studsar och flyger i kärran när jag kör över trottoarkanter eller fartgupp. Men visst sen är ju hon över ett år

Eller...du skulle kanske ha köpt en kärra istället som jag föreslog. Då kan dom ha böcker och leksaker med sig oxå.

Sänka farten en del, eller åtminstone vara försiktig när det är ojämnt är nog grejen. Sedan hade jag en nackkudde som kom ifrån en bärstol som stagade upp huvudet en hel del så att det inte for fram och tillbaka så mycket.

Har samma stol och en något yngre passagerare (född i oktober). Inga problem liknande dina så det är nog din cykel som spökar?

Din nuvarande lösning är väl inte helt lyckad.
(t-)

Minska lutningen är väl en sak du kan göra - om du inte redan brukar ha de

Ser nu att din modell är rätt annorlunda än den vi har - den är mycket mer vinkelrät. Då är det nog en feature och inte en bugg...
😉