Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMinst risk för att slitas ut?
You need to log in to create posts and topics.

Jag började "löpträna" (nåja jogga åtminstonde) förra sommaren och satte under hösten det höga målet att ta mig runt sthlm marathon. Antagligen inte helt genomtänkt, men än så länge tror jag inte det är omöjligt. Tid och motivation under mörk/hal vinter h

Mina fem öre, själv skulle jag satsa på ditt första alternativ med två mil pass och ett längre. Sen skulle jag nog laborera lite med de två passen lite också.

Lägga in något kvalitetspass med lite högre tempo och lägre distans ev. om du har möjlighet del

Min fixa idé med att skippa kvalitetspass tänkte jag skulle hjälpa mig att inte slita för mkt på kroppen, men det kanske är smartare att lära kroppen springa effektivare/snabbare (för det är väl syftet med dessa)?

Nu menade jag inte att du skulle lägga in massor med intervaller och så utan jag tänkte mig att att du delar upp det ena mil passet på två 5 km pass som du genomför i ett tempo så du fortfarande är trött när du genomfört det.

Då bör du ha sprunget fortar

Spontant så skulle jag säga 3 pass i veckan och vänta till nästa år med Stockholm mara. det tar lång tid att vänja kroppen vid en såpass lång löpning.

Klart att det går att ta sig runt i år men till vilket pris???

Stockholm marathon kommer du klara galant!

Vikten med långpass kan dock inte förnekas. En del av det hela är att lära kroppen att bränna fett. Dina glykogendepåer räcker bara en viss sträcka (inte 4 mil), och för att inte slå så hårt i väggen kan det va

Kikar jag i din träningsdagbok tycker jag spontant att du överlevt vintern riktigt väl. Att du skulle slita ut kroppen av nåt intensivare pass i veckan tror jag inte ett ögonblick på. Man kan förvisso *alltid* vara mer tränad - men har du inte som mål att

Inser nu att det bara är nio veckor kvar så det blir ju inte så långt det där träningsprogrammet. Tror det kan funka ändå.

Nåt åt det här hållet kanske:
1-a: 8+10+22
2-b: 10+12+14
3-c: 10+27

4-a: 8+10+24
5-b: 12+14+16
6-c: 10+32

7-a: 10+10+26
8-b: 14+1

Tack Robert!
Känns skönt med pepp - och ett skräddarsytt träningsprogram dessutom!:-)

Jag har tänkt att köra Kungsholmen runt mitt i alltihop, men antagligen med min målfart i Maran, snarare än att sätta bästa möjliga PB i sin första halvmara - det känn

Kommer funka kanoners - Kungsholmen runt är ett ypperligt genrep för Stockholmsmaran.