Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag registrerar en aktivitet så brukar jag skriva tiden som t.ex. 45 min. Sedan tittar jag i kalendern och då står det 45 min 0 sek. Varför måste det stå noll sekunder? Det ser ganska konstigt ut... Förut vill jag minnas att det bara stod 45 min.

Är

Det står noll sekunder för att du inte har skrivit att du har tränat några sekunder. Om du har tränat t.ex. 11 minuter och 43 sekunder så skriver du "11:43".

Ja, men om jag tränar 60 min så vill jag ju att det ska stå 60 min och inte 60 min 0 sek..... (#)

Det är ju samma sak. Är det ett estetiskt problem?

Ja, det och svältkatastrofen på Afrikas horn.

Helt klart ett estetiskt problem... 😛

Det tar ju dessutom onödig plats i kalendern. Till exempel när jag reggade judo förra veckan så såg det ut så här i kalendern:

Judo 45 min 0
sek

Slöseri av jordens resurser! Antal rader på jorden tar ju snart slut!

Definitivt inte något prioriterat men om vi ändå ska diskutera det så räcker det väl med h, m och s i kalendern. Finns väl inget i det sammanhangen man kan förväxla det med även om det kanske inte är vedertagna förkortningar (förutom i mina handanteckning

Vilken ickefråga...

Ja, så jag försökte vinkla det till en platsfråga och föreslå något men alla har väl redan markerat som ointressant vid det här laget för det är inte direkt ett stort problem.