Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det bara jag som blivit en aning besviken på Garmin 310 XT? Den marknadsförs som en triathlonklocka, men klarar absolut inga funktioner i vatten? Uselt. (Nej, jag var dum nog att inte läsa det finstilta).

Nästa gång kör jag en Polar. Igen. Den lär fun

Jag visste ju om det innan jag köpte min, men jag håller med om att det är uselt. Vill man göra en klocka som man kan ha till simning bör man även ha längdräknare på den, då 95% av all simträning sker i bassäng. Finns lite att jobba på för Garmin.

Dock ä

Kan en GPS fungera under vatten?

Jag tror inte målet för Garmin var att göra en GPS för simning, utan en vattentät GPS.

Som trådskaparen skrev så marknadsförs klockan som en triathlonklocka, och som triathlonklocka lämnar den en del att önska.

Instämmer i att den funkar bra för löpning. GPS:en är riktigt bra.
Tror att flera Polar-modeller funkar i vatten (om man inte använder knapparna).

/Björn

Jag tror inte Polarmodellerna fungerar så mycket bättre?

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=421861

Ingen GPS enhet fungerar under vatten eftersom GPS signalerna inte tränger ner. Detta grundläggande faktum tycker jag inte att man kan lasta Garmin för.

Skulle man få pulsmätningen att funka under vatten så hade man behövt välja en lägre frekvens för öv

"Ingen GPS enhet fungerar under vatten eftersom GPS signalerna inte tränger ner"

Om GPS:en kombineras med ett gyro som kan ge position i förhållande till innan man gick under vattenytan borde det väl gå?

Hehe, du hör inte till dem som tycker att Garmins klockor är för stora hör jag 😉

12