Quote from Guest on 11 February 2011, 10:21Med tanke på alltför mycket snö som har hämmat mina långpass så har jag läst att det går att träna mitokondrierna genom att köra 50 st bencurl, benspark o dylikt. Ska vara så tungt att 50 blir max.
Låter ju väldigt tidseffektivt jämfört med långpass.Men
Med tanke på alltför mycket snö som har hämmat mina långpass så har jag läst att det går att träna mitokondrierna genom att köra 50 st bencurl, benspark o dylikt. Ska vara så tungt att 50 blir max.
Låter ju väldigt tidseffektivt jämfört med långpass.
Men
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 10:31Inte svar på frågan, men spenat och rödbetor ska tydligen vara positivt för mitkondritillökningen.
Inte svar på frågan, men spenat och rödbetor ska tydligen vara positivt för mitkondritillökningen.
Quote from Susan Hartley on 11 February 2011, 11:31Jag läste nedanstående artikel som handlar om just det du talar om för drygt ett år sedan när jag var skadad, desperat och greppade efter halmstrån inför Stockholm marathon. Jag körde framförallt lårcurl (eftersom jag var lite svagare i hamstrings än quad
Jag läste nedanstående artikel som handlar om just det du talar om för drygt ett år sedan när jag var skadad, desperat och greppade efter halmstrån inför Stockholm marathon. Jag körde framförallt lårcurl (eftersom jag var lite svagare i hamstrings än quad
Quote from Susan Hartley on 11 February 2011, 11:31Just det, jag åt mycket spenat också! 😀
Just det, jag åt mycket spenat också! 😀
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 12:52Är inte spenat och rödbetseffekten högst tillfällig unegfär som en temporär boost av effektiviteten i mitokondrierna? Eller ger de verkligen en mer långvarig effekt?
Är inte spenat och rödbetseffekten högst tillfällig unegfär som en temporär boost av effektiviteten i mitokondrierna? Eller ger de verkligen en mer långvarig effekt?
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 13:53Jag ser det lite som en nödlösning då jag har haft problem med knäna vid långlöpning i vinter. Men jag tror givetvis inte att det går att helt byta ut långpassen mot detta, det finns ju också annat som tränas vid långpass.
Johanna: intressant att du hade
Jag ser det lite som en nödlösning då jag har haft problem med knäna vid långlöpning i vinter. Men jag tror givetvis inte att det går att helt byta ut långpassen mot detta, det finns ju också annat som tränas vid långpass.
Johanna: intressant att du hade
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 13:56Hade läst samma artikel.
Hade läst samma artikel.
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 14:21Finns det något som ger en långsiktig ökning av mitikondrierna? Är inte alls färskvara, vare sig det är mat/träning?
Finns det något som ger en långsiktig ökning av mitikondrierna? Är inte alls färskvara, vare sig det är mat/träning?
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 14:27Jo visst men man får skilja på något som rent fysiskt ändrar på något och något som bara tillfälligt boostar de befintliga systemen tycker jag.
Om effekten är borta då maten passerat kroppen så ger det ju ingen bestående effekt alls. Då kan man strunta
Jo visst men man får skilja på något som rent fysiskt ändrar på något och något som bara tillfälligt boostar de befintliga systemen tycker jag.
Om effekten är borta då maten passerat kroppen så ger det ju ingen bestående effekt alls. Då kan man strunta
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 14:31Att spenat och dylikt fungerar beror på en tillfälligt ökad nitrit (nitrat?)koncentration i kroppen och den försvann när man upphörde att dricka eller äta detta.
Men träningen oavsett om den utförs via långdistanspass eller inte syftar ju till att bygga
Att spenat och dylikt fungerar beror på en tillfälligt ökad nitrit (nitrat?)koncentration i kroppen och den försvann när man upphörde att dricka eller äta detta.
Men träningen oavsett om den utförs via långdistanspass eller inte syftar ju till att bygga