Quote from Guest on 15 February 2010, 13:35Alla skadetrådar gör en nyfiken på det funbeatska skadeläget kring löpning. För mig ser det ut så här under min drygt 20 månader långa karriär:
Tidigare: Inflammerad hälseneskida, ITBS, plantar fasciit. Får väl ses som följder av ovana, förhoppningsvis
Alla skadetrådar gör en nyfiken på det funbeatska skadeläget kring löpning. För mig ser det ut så här under min drygt 20 månader långa karriär:
Tidigare: Inflammerad hälseneskida, ITBS, plantar fasciit. Får väl ses som följder av ovana, förhoppningsvis
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 13:45Muskelbristning i en vad vid inomhusfotboll 2006. Okunnig/obefintlig rehab resulterade i ett antal sträckningar i samma vad vid återupptaget av löp 2008. Senaste problemen för två veckor sen. Lagt om löpsteget sen 6 månader men nu först börjat träna speci
Muskelbristning i en vad vid inomhusfotboll 2006. Okunnig/obefintlig rehab resulterade i ett antal sträckningar i samma vad vid återupptaget av löp 2008. Senaste problemen för två veckor sen. Lagt om löpsteget sen 6 månader men nu först börjat träna speci
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 13:51Inga skador, tills nu.... Båda knäna ömmar på samma ställe samtidigt. Har återkommit efter några pass nu men försvinner på typ en dag... Wtf! Jag skyller på all sabla modd och ska ta tag i att ta reda på vad det hela beror på (sjukgymnast e d) *SUCK*
Inga skador, tills nu.... Båda knäna ömmar på samma ställe samtidigt. Har återkommit efter några pass nu men försvinner på typ en dag... Wtf! Jag skyller på all sabla modd och ska ta tag i att ta reda på vad det hela beror på (sjukgymnast e d) *SUCK*
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 14:53Uj, ska vi gnälla skador.
En muskelbristning i en vad maj 2009, som jag givetvis inte rehab tränade som jag skulle utan ideligen slog upp under sommaren/hösten.
Nu, efter några månaders styrketräning verkar den äntligen hålla för försiktigt jogg igen. L
Uj, ska vi gnälla skador.
En muskelbristning i en vad maj 2009, som jag givetvis inte rehab tränade som jag skulle utan ideligen slog upp under sommaren/hösten.
Nu, efter några månaders styrketräning verkar den äntligen hålla för försiktigt jogg igen. L
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 14:57Pågående strul i en vadmuskel som inte vill bli hel. Börjar bli rätt less på den nu.
Direkt när jag började springa så hade jag galet ont i benhinnor och ljumskar, tog 8 veckor ca innan det försvann.
Hade innan jag började löpa problem med ett knä, tro
Pågående strul i en vadmuskel som inte vill bli hel. Börjar bli rätt less på den nu.
Direkt när jag började springa så hade jag galet ont i benhinnor och ljumskar, tog 8 veckor ca innan det försvann.
Hade innan jag började löpa problem med ett knä, tro
Quote from Magnus Gelang on 15 February 2010, 14:59Har inte så mycket skador att gnälla på,,,,hade lite ont i benhinnorna när jag började jogga förra sommaren, men fick stretchtips som hjälpte.
Får man gnälla på träningsvärk 😀
Har inte så mycket skador att gnälla på,,,,hade lite ont i benhinnorna när jag började jogga förra sommaren, men fick stretchtips som hjälpte.
Får man gnälla på träningsvärk 😀
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 15:32@Bullen!
Träningsvärken är ju belöningen 😉
@Bullen!
Träningsvärken är ju belöningen 😉
Quote from Magnus Gelang on 15 February 2010, 16:06Jo jag vet 😀
Jo jag vet 😀
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 16:29Har ont i ett knä. Trodde först att det var löparknä men det stämmer inte. Har ont på utsidan av knät i början av passet och efter 2-3 km löpning går det över. Har ingen aning om vad det beror på men borde kanske inte gnälla, det går ju över efter ett tag
Har ont i ett knä. Trodde först att det var löparknä men det stämmer inte. Har ont på utsidan av knät i början av passet och efter 2-3 km löpning går det över. Har ingen aning om vad det beror på men borde kanske inte gnälla, det går ju över efter ett tag
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 00:24Stressfraktur vänster fibula höst 2008, stressfraktur höger tibia insida februari 2009, stressfraktur höger fibula våren 2009. Två till stressfrakturer som hade läkt "oupptäckta" då vi kikade på de andra frakturerna med datortomografi. Bara en _känd_ stre
Stressfraktur vänster fibula höst 2008, stressfraktur höger tibia insida februari 2009, stressfraktur höger fibula våren 2009. Två till stressfrakturer som hade läkt "oupptäckta" då vi kikade på de andra frakturerna med datortomografi. Bara en _känd_ stre