Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMjölksyra, tröskel, illamående
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla

Har hållt på med löpning i drygt ett år nu. Har varit lite upp och ned med olika gnälliga ställen, vader, fötter, tånaglar, knän. Men nu ganska bra överlag 🙂

Försöker alternera träningen under veckorna med 3 pass på gym, alltid lite styrketrän

Dina problem har inget med mjölksyra att göra. Skulle tro det handlar om vätske/energibrist, eller om du fyller på med vatten & mat ordentligt under passet/efter att du kanske fyller på med för svårsmälta produkter. Kan du redogöra för vad du äter dricker

Hmm, Tja kan ju vara en idé i går var det köttgryta sås potatis och grönsaker ca 3,5 timmar innan löpningen. Drack bara vatten ca 8 dl jämt fördelat under rundan.
Använder bara vatten

Ska prova med energidryck nästa längre vända.

/markus

Det kan bero på att du inte är van att spring så länge.

Att utnyttja kolhydraterna så att de inte ta slut i långa pass är en färskvara. Är du van att springa dina långa pass på en viss tid så har kroppen lär sig att använda upp kolhydraterna på den tiden

Jag har haft liknande problem efter GöteborgsVarvet (men aldrig efter vanliga långpass, som jag springer betydligt långsammare än under tävling).

Det som har hjälp mig har varit att jogga ner 10-15 minuter i väldigt långsam fart. Min teori är att efter