Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMobiltelefon under tävling?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en idé om att under Kalmar Triathlon bära med mig en GPS-utrustad mobiltelefon konfigurerad att skicka min position över GPRS till en server så att vänner och bekanta kan följa min framfart via nätet. Det finns en del praktiska problem att lösa (v

Det var en kul idé. Många ögon som förväntar sig att "punkten" skall röra på sig 😉

Ingen aning om reglerna, men så länge ljud/vibrationer är avstängda så att inte du eller någon annan blir distraherad borde det väl inte vara några problem.

Hej

Jag sitter i tävlingsledningen för Kalmar triathlon och ser inga problem med att du tar med dig en telefon under tävlingen så länge du inte ringer med den. Har sett att en del använder radio/MP3-spelare under cykelsträckan.

Men för säkerhets skull b

Vad jag har läst i triathlonreglerna så får man inte ha mp3-spelare eller radio när man cyklar... På fg inlägg verkar det ju som om man får ha det på IM i Kalmar... Jag kör ju jättegärna med musik i öronen under cykling och löpning, men vad gäller egentli

Ingen form av hörlurar är tillåtna. "Hörlurar, radio o liknande får ej medföras.", så även mobiltelefon i fickan är tveksamt.

Ref:
Se avsnitt 3.4.4 Övrig utrustning i
http://www.svensktriathlon.org/files/%7B1666D6EA-5846-4AB1-9057-331E1E465150%7D.pdf
Se

om man inte får ha mobil i fickan, får man då ha klocka med gps?

Andemeningen med regeln är nog att man inte ska störa medtävlande eller sig själv, att man ska ha full uppmärksamhet på loppet och andra medtävlande som vill om.

En mobiltelefon som börjar spela allehanda trudelutter, är ju rätt störande.

cykeldator, pu

nu menade jag inte att man ska ringa med mobiltelefonen utan använda den som staffan skrev högst upp

Aha, missade det.. Stänger man av ljudet/telefon-delen så borde det ju vara helt ok.