Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 09:31Själv har jag inga större problem med att pendeln är ostabil , fast jag kanske gör på ett annat sätt än dig. Jag sitter oftast med 100 i kadens och 100W på skalan(Gammal 818 , det blir 200W) och vrider på därifrån samtidigt som jag trampar.
Själv har jag inga större problem med att pendeln är ostabil , fast jag kanske gör på ett annat sätt än dig. Jag sitter oftast med 100 i kadens och 100W på skalan(Gammal 818 , det blir 200W) och vrider på därifrån samtidigt som jag trampar.
Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 15:39Ok, säg att du skall köra 10*1 på 560w, hur lång tid tar det innan du har 560 stabila watt efter det att du börjat vrida?
Ok, säg att du skall köra 10*1 på 560w, hur lång tid tar det innan du har 560 stabila watt efter det att du börjat vrida?
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 00:3610 x 1, då kör man lämpligast med pendeln förinställd på rätt motstånd, sen bakåttrampar man tills intervallen startar. Pendeln kommer att svaja runt det inställda värdet, men snitteffekten bör vara det som svängningens mittpunkt motsvarar, trots svajet.
10 x 1, då kör man lämpligast med pendeln förinställd på rätt motstånd, sen bakåttrampar man tills intervallen startar. Pendeln kommer att svaja runt det inställda värdet, men snitteffekten bör vara det som svängningens mittpunkt motsvarar, trots svajet.
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 04:58Som svar på till Ling on.
Är ganska ny på detta , så jag vet inte vad 10*1 är , men börjar man vrida på ratten ett par-tre sekunder innan intervallen ska börja så är det nog tillräckligt för att grovjustera.
Om jag ska ner till botten av skalan(600/700W
Som svar på till Ling on.
Är ganska ny på detta , så jag vet inte vad 10*1 är , men börjar man vrida på ratten ett par-tre sekunder innan intervallen ska börja så är det nog tillräckligt för att grovjustera.
Om jag ska ner till botten av skalan(600/700W
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 07:12Jo, det är vi korta intervaller, igångdrag och andra styrkeövningar som viktkorgen är bra.
Jo, det är vi korta intervaller, igångdrag och andra styrkeövningar som viktkorgen är bra.
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 09:23Jag var i valet och kvalet mellan pendel (828) eller viktkorg (874)men valde till slut pendel för att den är snyggare/lägre (min står i vardagsrummet) och så slipper man hålla på med vikter. Svajande pendel har jag aldrig upplevt som ett större problem. N
Jag var i valet och kvalet mellan pendel (828) eller viktkorg (874)men valde till slut pendel för att den är snyggare/lägre (min står i vardagsrummet) och så slipper man hålla på med vikter. Svajande pendel har jag aldrig upplevt som ett större problem. N
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 09:26En till nackdel med pendeln är att den toppar på 7kp vilket kan bli en begränsning när man kör styrkeintervaller. Det har dock inte begränsat mig än 🙂
En till nackdel med pendeln är att den toppar på 7kp vilket kan bli en begränsning när man kör styrkeintervaller. Det har dock inte begränsat mig än 🙂
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 09:341. Pendelsvaj beror främst på att bromsytan är sliten och ojämn. En fabriksny 828E bör vara tämligen svajfri.
2. Genom att "leda" med motståndsjusteringen kan man snabbt stoppa svaj, men det kräver att man ser pendeln tydligt och kan fokusera på det. Bäs
1. Pendelsvaj beror främst på att bromsytan är sliten och ojämn. En fabriksny 828E bör vara tämligen svajfri.
2. Genom att "leda" med motståndsjusteringen kan man snabbt stoppa svaj, men det kräver att man ser pendeln tydligt och kan fokusera på det. Bäs