Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMontera lager
You need to log in to create posts and topics.

12

Pillar lite på min gamla cykel och ska sätta tillbaka kassett och grejor, men de där klackpjoddarna som gör att frihjulandet fungerar (ja ja - jag vet att min nomenklatur haltar en smula - upplys mig gärna om vad prylarna heter på en gång) är embarmligt s

Torka rent, fetta in och tryck in klackarna med fingrarna när du trycker tillbaka bodyn(på sambon).

Mm.. var lite rädd för att det var ungefär så. Rent och infettat - check. Men det är ju tamejfan omöjligt att få tillbaka skiten. Ett finger på varje sida om bodyn(?) så det är omöjligt att se vad man gör. Och så när man tror att man är på gång och snart

Ett typiskt exempel på japansk ingenjörskonst.

Gummiband eller liknande för att hålla ihop grejorna kan vara användbart.

Mm.. jag var lite inne på gummiband, men jag har inget som är kraftigt nog och som samtidigt får plats bra. Tejp funkar inget vidare heller. Ska testa lite till med fingrarna, funkar det inte så kanske det kan gå med ett buntband.

Gladpack, så du blir på gott humör!

Jag har gjort vid några par Mavichjul och det var inte så knepigt.

Inte så knepigt?!?!?! Bah! Klackarna halkar ju undan av fjädrarnas kraft. Näru, lätt är det INTE men man kan behöva ett par flinka kvinnohänder, har du testat det Robert?

Nu har jag. Och med ett par flinka kvinnohänder gick det mycket bättre. Inte för att det hjälpte - alla goda vänner som tipsat och hjälpt till att berätta vad jag behöver och inte hade (liksom jag själv) missat att campa verkar har bytt ut fattningsmönstr

Du skulle köpt en ny cykel från början verkar det som.

12