Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMotionsgrupp från CK Lunedi i oly …
You need to log in to create posts and topics.

Tyvärr är det alldeles för stor skillnad på vad som är förbjudet och vad folk faktiskt åker dit för.

Här är en lista på lite olika tider för återkallelse av körkort:
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse5.htm

Har

Men om en trafikolycka är avsiktlig, så är det inte vårdslöshet i trafik längre. Det är misshandel.

En god vän kom i samspråk med en bekant till sig. Samtalet handlade om bilar och cyklar (min goda vän vet att jag är cyklist) och bekanten hävdade i det samtalet att bilister alltid har företräde framför cyklist, oavsett situation. Min goda vän blev osäke

Det är nog inte många bilister som skulle klara av varken teoriprov eller uppkörning om de gjorde om det idag och det är många av dem som inte ens skulle vara i närheten av att klara av det.

Tyvärr är det också många cyklister som inte vet att likvärdiga regler som för bilister gäller. Det bidrar inte positivt när cyklister väldigt ofta bryter mot de enklaste trafikregler. Jag höll alldeles nyss på att bli påkörd av en cyklist när jag skulle

De som yrar runt inne i stan är med viss sannolikhet inte de samma som tränar på landsvägarna.

På 80-talet fanns det hyfsat seriös cykelundervisning, trafikteori och praktisk träning på min skola.

Finns det fortfarande kvar något sådant?

Cyklister uppfattar jag överlag som väldigt dåliga trafikanter, tycker sällan jag ser så många regelbrott som när jag träffar cyklister (och då menar jag inte att de råkar ha svarta strumpor och orakade ben).
Senast igår, vid Vegabaren, kom en dryg handfu

Jag är inte förvånad över mottrafikanternas aversion när det gäller cyklister i stadsmiljö. De är totalt utan självbevarelsedrift,

Det tråkiga är att den aversionen ges utlopp på landsvägarna när Cyklister är ute o tränar.

Det finns om jag minns en viss film på yotube rätt, en hel del cyklande virrhjärnor ute på vägarna ... men man ska inte blanda ihop de stadsgerillor på cykel som härjar på sina håll med resten ...
Men jag hävdar nog fortfarande att budgeten för trafikunde