Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 14:41Tyvärr är det alldeles för stor skillnad på vad som är förbjudet och vad folk faktiskt åker dit för.
Här är en lista på lite olika tider för återkallelse av körkort:
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse5.htmHar
Tyvärr är det alldeles för stor skillnad på vad som är förbjudet och vad folk faktiskt åker dit för.
Här är en lista på lite olika tider för återkallelse av körkort:
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse5.htm
Har
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 15:48Men om en trafikolycka är avsiktlig, så är det inte vårdslöshet i trafik längre. Det är misshandel.
Men om en trafikolycka är avsiktlig, så är det inte vårdslöshet i trafik längre. Det är misshandel.
Quote from Funbeat user on 7 May 2011, 13:15En god vän kom i samspråk med en bekant till sig. Samtalet handlade om bilar och cyklar (min goda vän vet att jag är cyklist) och bekanten hävdade i det samtalet att bilister alltid har företräde framför cyklist, oavsett situation. Min goda vän blev osäke
En god vän kom i samspråk med en bekant till sig. Samtalet handlade om bilar och cyklar (min goda vän vet att jag är cyklist) och bekanten hävdade i det samtalet att bilister alltid har företräde framför cyklist, oavsett situation. Min goda vän blev osäke
Quote from Camilla Höög on 7 May 2011, 23:25Det är nog inte många bilister som skulle klara av varken teoriprov eller uppkörning om de gjorde om det idag och det är många av dem som inte ens skulle vara i närheten av att klara av det.
Det är nog inte många bilister som skulle klara av varken teoriprov eller uppkörning om de gjorde om det idag och det är många av dem som inte ens skulle vara i närheten av att klara av det.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:18Tyvärr är det också många cyklister som inte vet att likvärdiga regler som för bilister gäller. Det bidrar inte positivt när cyklister väldigt ofta bryter mot de enklaste trafikregler. Jag höll alldeles nyss på att bli påkörd av en cyklist när jag skulle
Tyvärr är det också många cyklister som inte vet att likvärdiga regler som för bilister gäller. Det bidrar inte positivt när cyklister väldigt ofta bryter mot de enklaste trafikregler. Jag höll alldeles nyss på att bli påkörd av en cyklist när jag skulle
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:21De som yrar runt inne i stan är med viss sannolikhet inte de samma som tränar på landsvägarna.
De som yrar runt inne i stan är med viss sannolikhet inte de samma som tränar på landsvägarna.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:25På 80-talet fanns det hyfsat seriös cykelundervisning, trafikteori och praktisk träning på min skola.
Finns det fortfarande kvar något sådant?
På 80-talet fanns det hyfsat seriös cykelundervisning, trafikteori och praktisk träning på min skola.
Finns det fortfarande kvar något sådant?
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:35Cyklister uppfattar jag överlag som väldigt dåliga trafikanter, tycker sällan jag ser så många regelbrott som när jag träffar cyklister (och då menar jag inte att de råkar ha svarta strumpor och orakade ben).
Senast igår, vid Vegabaren, kom en dryg handfu
Cyklister uppfattar jag överlag som väldigt dåliga trafikanter, tycker sällan jag ser så många regelbrott som när jag träffar cyklister (och då menar jag inte att de råkar ha svarta strumpor och orakade ben).
Senast igår, vid Vegabaren, kom en dryg handfu
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:38Jag är inte förvånad över mottrafikanternas aversion när det gäller cyklister i stadsmiljö. De är totalt utan självbevarelsedrift,
Det tråkiga är att den aversionen ges utlopp på landsvägarna när Cyklister är ute o tränar.
Jag är inte förvånad över mottrafikanternas aversion när det gäller cyklister i stadsmiljö. De är totalt utan självbevarelsedrift,
Det tråkiga är att den aversionen ges utlopp på landsvägarna när Cyklister är ute o tränar.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 17:38Det finns om jag minns en viss film på yotube rätt, en hel del cyklande virrhjärnor ute på vägarna ... men man ska inte blanda ihop de stadsgerillor på cykel som härjar på sina håll med resten ...
Men jag hävdar nog fortfarande att budgeten för trafikunde
Det finns om jag minns en viss film på yotube rätt, en hel del cyklande virrhjärnor ute på vägarna ... men man ska inte blanda ihop de stadsgerillor på cykel som härjar på sina håll med resten ...
Men jag hävdar nog fortfarande att budgeten för trafikunde