Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonmotionslopp
You need to log in to create posts and topics.

12

Har jag förstått saken rätt att man inte behöver licens för att delta i motionslopp.
Behöver man vara medlem i klubb.

Jag har tränat löpning i 3 månader, men tycker inte jag får upp nån fart, ligger ungefär mellan 7,5 och 8 km/h.
Enda gången jag lyckats

Är det ingen som ville svara på mina frågor 🙁

Undrar också lite om våtdräkt, används det i motionslopp.

Simmade i går men det gick inget vidare, tänkte det borde vara lagom att andas varannat simtag (bröstsim) och varannat med ansiktet i vattnet. Men

Hej Jill!

Nej, till motionslopp kan vem som helst komma, behöver inte vara medlem i klubb. Klart du ska testa det, kul och inte så pretantiöst. Ger bra erfarenheter! Så testa det och skit i att jämföra dig med andra, jämför dig med dig själv på loppet ef

I stället för att bara springa el. cykla i samma tempo kan du genomföra ngt pass som intervallträning dvs springa/cykla snabbt under vissa avsnitt och vila/gå däremellan. Tränar man i kuperad terräng kan man öka farten i uppförsbackarna.

Jill,
först och främst, struntar i vad andra gör för resultat om du tycker det är en sport för dig så är det det som gäller. Ta en kort motionslopp (vet inte var du bor) och anmäl dig. Var inte rädd att fråga folk ofta kan de ge massor med råd och med tid

Hej
Jag undrar hur det har gick för dig Jill?
Jag är oxå nya, och vill bröja helt utan press med triathlon. det verker som det flesta är gänska serios tävling, men i jonköping dom kör en gång i vecka en tränings pass som kabn vara kul.

nån annan som är

Jag tror du ska andas varje tag. För att bli snabbare på bröstsim gissar jag att du ska fokusera på att bli mer strömlinjeformad i vattnet, så att du kan glida längre på varje bentag. Försök bli så lång, spetsig och smal som du kan när du glider på bentag

Tack för svaren. Det kändes bra med dessa råd och tips. Det är ungefär i dessa banor jag funderat, så nu vet jag ju att jag tänker rätt åtminstone.:-)

Har fått låna en pulsklocka av min kära mamma, jag tyckte det var onödigt att hon skulle ha den liggand

Ligger du mellan 75 och 85% vid en belastning som du tycker är ansträngande så passar det ganska bra att börja med.

vissa som simmar vill och kan inte vara utan. Det är en smaksak. Försök dock med tiden och kolla om du klara dig utan. Det är bättre att k

Pulsklocka är bra för att lära sig hur sin puls fungerar. Näsklämma för bröstsim tror jag du kan lära dig att simma utan.

12