Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMotionslopp 2006 urval stockholm
You need to log in to create posts and topics.

12

Motions lopp 2006.

Mycket landsväg förvånansvärt lite mtb. Urval av det som ligger nära sthlm + annat kul.

Vet inte var finnmarksturen och 08xc tog vägen.

källa http://www.scf.se

Dax att fylla kalendern.

-------------------------------------------------

Ursäkta mej!! Om du nu kallar det här för "urval Stockholm" och ändå tar med Hissingen runt, M6 och VR så vill jag med bestämndhet ha med det här loppet.. Bara 14 mil från Stockholm:

Tierps Cykel Runda , Lvg, 2006/05/01
Tierp, Aktivéra Cykel Tierp
Jörgen

Sannt! Tack för tipset det gick ju tidigt på sesången också. Är kanske lite usel på geografi, hitta.se till trots.

Hissingen runt fick vara med för att jag har en kompis i gbg som är med i den klubben. Fast nu när jag tänker på det var det nog mjörn run

Tierp! Ungefär mitt emellan Uppsala och Gävle! Lätt som en plätt!

Oj vad sugen jag blir att cykla!

Hur tor ni att Lida Loop är för en nybörjare som inte har varit med och tävlat förut?

Eller något annat att rekommendera i sthlm med omnejd?

Beror ju på vad du har för cykel och vad du vill cykla för nåt. Har du en MTB och vill cykla i skogen så är Lida Loop perfekt. Om du orkar fullfölja eller inte är en annan femma som beror på hur mycket du hunnit träna, men det är ju en annan femma 😉
Anna

SEn.. Lida loop går helgen innan Vättern.. så jag som nybörjare hoppar det av säkerhetsskäl (läs klantighetsskäl) 🙂

Klantighetsanledningen låter ju vettig 🙂

Formen den har jag så att jag i alla fall kommer runt. Det tror jag i alla fall.
En MTB har jag, några år på nacken men fortfarande riktigt bra!

Jag hoppas få råd med en racer under våren. Om så blir fallet ska

Snackade med en kompis som kört Lida Loop och han sa att det finns olika klasser man kan anmäla sig till med olika banlängder.

I år kommer Lida Loop och flera andra (alla ?) MTB-tävlingar i Långloppscupen ha åldersklasser i tävlingsklass. Jättekul tycker jag som kör H50.
Lida Loop var en fin bana även om starten uppför slalombacken var lite för brutal för mig. Får köra några extr

12