Quote from Guest on 2 October 2008, 21:14Hej hej
Jag flyttade till Lund för ca en månad sen och vill ta upp min löpning igen. Är det någon som vet om det finns något mysigt löparspår här? Gärna i skogen. det är så tråkigt att bara springa på asfalt bland hus. Spåret får lov att ligga ca 1 mil ut
Hej hej
Jag flyttade till Lund för ca en månad sen och vill ta upp min löpning igen. Är det någon som vet om det finns något mysigt löparspår här? Gärna i skogen. det är så tråkigt att bara springa på asfalt bland hus. Spåret får lov att ligga ca 1 mil ut
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 21:24Du kommer säkert att få svar från löpare som härjar i Lund-trakterna, men kolla också på Träningsrundor-fliken upptill. Zooma å sök.
Du kommer säkert att få svar från löpare som härjar i Lund-trakterna, men kolla också på Träningsrundor-fliken upptill. Zooma å sök.
Quote from Bjarne Lewin on 2 October 2008, 21:47http://www.lund.se/templates/Page____31300.aspx
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 21:52Drygt en mil utanför Lund i Skrylle i Södra Sandby finns 5 km(elljusspår) och 10 km samt 1,2km och 2,2 km elljusspår. Man kan också springa ut på Skåneleden och springa c:a 17 km.
Inne i Lund finns vad jag vet ett par milrundor utmärkta. En utgår från Hög
Drygt en mil utanför Lund i Skrylle i Södra Sandby finns 5 km(elljusspår) och 10 km samt 1,2km och 2,2 km elljusspår. Man kan också springa ut på Skåneleden och springa c:a 17 km.
Inne i Lund finns vad jag vet ett par milrundor utmärkta. En utgår från Hög
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 12:29Hej Rebecca, välkommen till Lund.
Om du vill springa i skog har du flyttat till fel stad. Enda möjligheten är Skrylle som Siv berättade om, och dit är det 1,5 mil. Inne i stan springer många på Hardebergaspåret. I Lunds utkanter kan man komma ut mot åkerl
Hej Rebecca, välkommen till Lund.
Om du vill springa i skog har du flyttat till fel stad. Enda möjligheten är Skrylle som Siv berättade om, och dit är det 1,5 mil. Inne i stan springer många på Hardebergaspåret. I Lunds utkanter kan man komma ut mot åkerl
Quote from Bjarne Lewin on 3 October 2008, 12:38Länken jag postade i mitt tidigare inlägg leder till kommunens hemsidas sammanfattning om motionsspår i kommunen. Där finns dels Skrylle med dels ett tiotals markerade spår inne i Lund och ett par i småorterna. Hardebergaspåret finns dock inte med där än.
Länken jag postade i mitt tidigare inlägg leder till kommunens hemsidas sammanfattning om motionsspår i kommunen. Där finns dels Skrylle med dels ett tiotals markerade spår inne i Lund och ett par i småorterna. Hardebergaspåret finns dock inte med där än.
Quote from Funbeat user on 4 October 2008, 15:48Tack så jättemycket. Jag ska kolla upp det ni har tipsat om. Skylle låter intressant. Det kan bli härliga söndagsutflykter dit.
Tack så jättemycket. Jag ska kolla upp det ni har tipsat om. Skylle låter intressant. Det kan bli härliga söndagsutflykter dit.
Quote from Funbeat user on 4 October 2008, 16:03Annars kan det vara rätt fint ut på fälten runt Lund och där kan man hitta lite grusvägar. T ex norr om Norra Fäladen, tror det heter Ladumarken, brukar jag ta en lunchrunda ibland. Antingen vändbana eller så kör man en loop. Den kan man kombinera med lit
Annars kan det vara rätt fint ut på fälten runt Lund och där kan man hitta lite grusvägar. T ex norr om Norra Fäladen, tror det heter Ladumarken, brukar jag ta en lunchrunda ibland. Antingen vändbana eller så kör man en loop. Den kan man kombinera med lit
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 10:57tror namnet är ladugårdsmarken om jag kommer ihåg rätt.
flyttade från lund 96.
tror namnet är ladugårdsmarken om jag kommer ihåg rätt.
flyttade från lund 96.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 11:45JA det kan nog vara Ladugårdsmarken. Det blir en fin loop ut op grusvögen och sen runt Norra Fäladen, min runda var 8.5 km.
JA det kan nog vara Ladugårdsmarken. Det blir en fin loop ut op grusvögen och sen runt Norra Fäladen, min runda var 8.5 km.