Quote from Guest on 16 December 2007, 19:13Jag har raskt raderat ut allt vad fysik heter men borde det inte vara möjligt att med hjälp av någon formel räkna ut hur mycket en viss sträcka och hastighet i uppförslut motsvarar på plan mark?
Jag har en förslitningsskada i knäna som gör att jag bara ka
Jag har raskt raderat ut allt vad fysik heter men borde det inte vara möjligt att med hjälp av någon formel räkna ut hur mycket en viss sträcka och hastighet i uppförslut motsvarar på plan mark?
Jag har en förslitningsskada i knäna som gör att jag bara ka
Quote from Funbeat user on 16 December 2007, 19:23löpskola dig så kan du säkert springa på plan mark också. man har oftast den mest korekta fotisättnignen i motluten.
löpskola dig så kan du säkert springa på plan mark också. man har oftast den mest korekta fotisättnignen i motluten.
Quote from Lotta W on 16 December 2007, 20:43Rent energimässigt är det skillnad mellan att springa på ett lutande löpband och i en riktig backe. På det lutande löpbandet är det "bara" benen man behöver lyfta högre medan man även lyfter hela kroppen i den riktiga backen. Att räkna ut hur mycket extra
Rent energimässigt är det skillnad mellan att springa på ett lutande löpband och i en riktig backe. På det lutande löpbandet är det "bara" benen man behöver lyfta högre medan man även lyfter hela kroppen i den riktiga backen. Att räkna ut hur mycket extra
Quote from Funbeat user on 18 December 2007, 09:14Löpskola sig? Vilken form av fotisättning är att föredra då? Jag antar att man springer mer på tårna i uppförsbacke, men de enda gånger jag kan springa på plan mark utan att få alltför ont är när jag "rullar" fram, alltså försöker sätta i hälen - vilket k
Löpskola sig? Vilken form av fotisättning är att föredra då? Jag antar att man springer mer på tårna i uppförsbacke, men de enda gånger jag kan springa på plan mark utan att få alltför ont är när jag "rullar" fram, alltså försöker sätta i hälen - vilket k
Quote from antti5303@gmail.com on 18 December 2007, 12:43Christer
Så enkelt kan man väl inte räkna?
Då kan man lika gärna lyfta knäna lite istället för att ställa bandet på motlut.
Jag tror man måste ta hänsyn till den förlorade lägesenegin under tiden man har foten på bandet.
Jag tycker motlut på löpband är j
Christer
Så enkelt kan man väl inte räkna?
Då kan man lika gärna lyfta knäna lite istället för att ställa bandet på motlut.
Jag tror man måste ta hänsyn till den förlorade lägesenegin under tiden man har foten på bandet.
Jag tycker motlut på löpband är j
Quote from Funbeat user on 18 December 2007, 14:31har du sökt för det där knät?
har du sökt för det där knät?