Quote from Guest on 9 June 2009, 21:56Ny inom det här med cykel, men hur pass bra/viktigt är det med bakdämpat när det gäller MTB?
Om jag köper en ny cykel som inte har bakdämpat kommer jag då känna efter 2månader, fan jag har inte bakdämpare och kommer vilja ha ny cykel?
Ny inom det här med cykel, men hur pass bra/viktigt är det med bakdämpat när det gäller MTB?
Om jag köper en ny cykel som inte har bakdämpat kommer jag då känna efter 2månader, fan jag har inte bakdämpare och kommer vilja ha ny cykel?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:06Jag tror nog att du kommer klara dig bra med en framdämpad cykel sen beror det helt klart på vilken budget du har för en bra heldämpad hojj kostar en rejäl slant
Jag tror nog att du kommer klara dig bra med en framdämpad cykel sen beror det helt klart på vilken budget du har för en bra heldämpad hojj kostar en rejäl slant
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:17Beror så klart hur du ska använda cykeln. Jag vill inte ha bakdämp för mitt mtb-cyklande.
I min skola, vi kan kalla den för den Fredrikska traditionen, tror man mycket på cykelskicklighet och inte förlåtande utrustning vilket man har nytta av i längden oc
Beror så klart hur du ska använda cykeln. Jag vill inte ha bakdämp för mitt mtb-cyklande.
I min skola, vi kan kalla den för den Fredrikska traditionen, tror man mycket på cykelskicklighet och inte förlåtande utrustning vilket man har nytta av i längden oc
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:34Okej! Lät ju som ett bra råd fredrik! Jag hade tänkt lägga runt 15000kr på cykel. Och det är ju inte direkt downhill jag är ute efter..
Okej! Lät ju som ett bra råd fredrik! Jag hade tänkt lägga runt 15000kr på cykel. Och det är ju inte direkt downhill jag är ute efter..
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:42Då tycker jag att du struntar i bakdämpare så får du mest nöje för pengarna. Kanske kommer du, liksom jag, även framöver anse att man har mest nöje utan svaj under baken oavsett ekonomi.
Och är det så att man söker komfort så rekommenderar jag en riktigt
Då tycker jag att du struntar i bakdämpare så får du mest nöje för pengarna. Kanske kommer du, liksom jag, även framöver anse att man har mest nöje utan svaj under baken oavsett ekonomi.
Och är det så att man söker komfort så rekommenderar jag en riktigt
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:57Det finns ju XC anpassade heldämpade cyklar.. så d där med att ha en heldämp för att bara åka utför är ju inte helt och hållet sant..
Dessutom är ju en XC heldämp även utrustad med lockout och gör den istort sätt stum..
En heldämp är en kompromiss såkla
Det finns ju XC anpassade heldämpade cyklar.. så d där med att ha en heldämp för att bara åka utför är ju inte helt och hållet sant..
Dessutom är ju en XC heldämp även utrustad med lockout och gör den istort sätt stum..
En heldämp är en kompromiss såkla
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 23:20Det är ju svenska skogar som gäller helt klart, och gotländskt till att börja med:)..
Målet för sommaren är i såfall gotland bike battle! Har dem här första gångerna fått låna kompisens gamla cykel som är en stel bak med framdämp, och det har ju fungerat
Det är ju svenska skogar som gäller helt klart, och gotländskt till att börja med:)..
Målet för sommaren är i såfall gotland bike battle! Har dem här första gångerna fått låna kompisens gamla cykel som är en stel bak med framdämp, och det har ju fungerat
Quote from Fredrik Närenfors on 9 June 2009, 23:37En heldämpad cykel som är bra får du inte för 15000. Så då är det bättre att lägga pengarna på tex hydrauliska skivbromsar. Det är underbart.
En heldämpad cykel som är bra får du inte för 15000. Så då är det bättre att lägga pengarna på tex hydrauliska skivbromsar. Det är underbart.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 00:17ojsan.. hmm tja Per.. jag har inget o klaga på min heldämpade cykel som jag köpte i Chamonix för ca 14.000sek..
Den har gått 160mil + och ca 100 av dom i Chamonix på deras väldigt trevliga leder som sliter en del på materialet..
Så.. det finns cyklar
ojsan.. hmm tja Per.. jag har inget o klaga på min heldämpade cykel som jag köpte i Chamonix för ca 14.000sek..
Den har gått 160mil + och ca 100 av dom i Chamonix på deras väldigt trevliga leder som sliter en del på materialet..
Så.. det finns cyklar
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 08:20Som det är just nu så kikar jag mellan Spark 50 eller Scale 40, priset är nästan desamma. men inte cykeln, vad tycker ni?
Det är scott cyklar då!
Som det är just nu så kikar jag mellan Spark 50 eller Scale 40, priset är nästan desamma. men inte cykeln, vad tycker ni?
Det är scott cyklar då!