Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMullig marathonlöperska?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej löparvänner!

Jag har bestämt mig för att göra allt fysiskt och psykiskt möjligt för att klara av Sthlm marathon 09. Är envis som sjutton och följer alla råd jag kan få men undrar nu när jag precis kommit igång - hur mycket måste jag kompromissa min k

Jag tycker att du ska leta reda på en beskrivning hur man bör träna inför maraton, speciellt som nybörjare (?) Efter en månad eller två kommer det nog att hända saker med kroppen utan att du anstränger dig (förutom träningen förstås) - Det är nog dom sist

Visst går det att klara maran med övervikt. Jag minns själv Ingemar Johansson (boxarn) som klarade maran för många år sedan och han var allt annat än mager.

Du behöver nog inte banta, men chansen/risken är att du tappar en del kilon när du börjar träna.

Hej Carin, jag har inte gått ner ett smack sedan jag började löpträna för halvmara och sedan marathon förra våren, så vill du behålla hullet tror jag det går alldeles utmärkt 🙂 Jag är inte överviktig direkt men lite mullig med 62 kg på 166 cm, har inte

Med en bra sport-BH, löpartajts och skor med bra dämpning kan du komma långt. Visst klarar du maran! Risken är dock att sötsuget minskar när du väl kommer igång med träningen. Men det kanske inte gör så mycket. Vill gärna tillägga att det är oerhört sunt

Tror det är ganska individuellt hur ens kropp reagerar på så mycket träning som krävs för att klara ett marathonlopp, men det mest logiska är väl att man kan komma att tappa vikt. Själv är jag ganska smal (50 kg på 157 cm), och får kämpa som ett djur för

Eftersom du inte ska vara med förrän nästa år kan du gå och ställa dig vid målgången på årets upplaga av Stockholm marathon och titta på alla löpare, joggare, lufsare, lunkare, hjältar, f d soffpotatisar, pinnar och rultor som går i mål så kommer du snart

=) Det här är första gången jag hört det uttryckas som att "risken" är att man tappar sötsuget, eller går ner i vikt. Skönt annorlunda perspektiv!

Men gudars vad inspirerad jag blev nu då... Man kanske skulle haka på det målet, att springa marathon 09? H

Akta er - det är beroendeframkallande!!!! 😀

"(storlek mellan medium och large på tjejkläder) " jaha och det är lika med mullig? det säger ju ingenting om man inte vet hur lång du är 😀
Men att vara tung är som flera skrivit jobbigare för knäna, fötterna och höfterna, men de kan tränas för det med.

12