Quote from Guest on 9 December 2012, 21:04Den 10 december startar årets Musikhjälpen. I år handlar det om att hjälpa människor att få rent vatten.
För varje meter jag springer/skidar//tränar under kommande vecka kommer jag att skänka (minst) ett öre till Musikhjälpen.
Hänger du med? Berätta det
Den 10 december startar årets Musikhjälpen. I år handlar det om att hjälpa människor att få rent vatten.
För varje meter jag springer/skidar//tränar under kommande vecka kommer jag att skänka (minst) ett öre till Musikhjälpen.
Hänger du med? Berätta det
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 21:14För dyrt för mig 🙂 15mil = 150000 öre = ingen julklapp till sambon ...
För dyrt för mig 🙂 15mil = 150000 öre = ingen julklapp till sambon ...
Quote from Magnus Gelang on 9 December 2012, 22:30Hur hänger Musikhjälpen ihop med rent vatten? Och vad är Musikhjälpen? Vart ger de pengarna vidare för att ge rent vatten?
Hur hänger Musikhjälpen ihop med rent vatten? Och vad är Musikhjälpen? Vart ger de pengarna vidare för att ge rent vatten?
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 00:41Musikhjälpen har gått flera år nu, vad jag förstår så är det radiohjälpen som står bakom det hela. De samlar in pengar på ett visst tema via ett direktsänt TV och radio-program. Programmet går dygnet runt i en vecka med start runt lucia.
Jag tror inte ma
Musikhjälpen har gått flera år nu, vad jag förstår så är det radiohjälpen som står bakom det hela. De samlar in pengar på ett visst tema via ett direktsänt TV och radio-program. Programmet går dygnet runt i en vecka med start runt lucia.
Jag tror inte ma
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 09:07Och här:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&artikel=4138840&grupp=18548
Och här:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&artikel=4138840&grupp=18548
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 22:04Intressant att första inlägget löser problemet med att det blir för dyrt. Och dessutom väljer att berätta det. Men, men...
Tack för er som hjälp till att informera om musikhjälpen. Trodde i min enfaldhet att det var mer känt.
Och ja, jag är fullt medvet
Intressant att första inlägget löser problemet med att det blir för dyrt. Och dessutom väljer att berätta det. Men, men...
Tack för er som hjälp till att informera om musikhjälpen. Trodde i min enfaldhet att det var mer känt.
Och ja, jag är fullt medvet
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 14:45Om bara 15 kr per hundring når målet så är det väl bättre att skänka pengarna till något där inte insamlarna skor sig själva? Jag ger framförallt till Läkare utan gränser.
Om bara 15 kr per hundring når målet så är det väl bättre att skänka pengarna till något där inte insamlarna skor sig själva? Jag ger framförallt till Läkare utan gränser.
Quote from Magnus Gelang on 11 December 2012, 20:22Ok, tack för svar.
Ok, tack för svar.
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 22:52Var har ni läst att bara 15 kr av hundra kommer fram? den info jag hittar hävdar att endast 7 % får gå till administration, resten ska garanterat komma fram enligt Radiohjälpen?
Var har ni läst att bara 15 kr av hundra kommer fram? den info jag hittar hävdar att endast 7 % får gå till administration, resten ska garanterat komma fram enligt Radiohjälpen?
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 23:11Är det 7% så känns det mer rimligt. Tycker det är lite trist när det profiteras på människors vlija att stötta dem som har det svårt.
Är det 7% så känns det mer rimligt. Tycker det är lite trist när det profiteras på människors vlija att stötta dem som har det svårt.