Quote from Guest on 5 October 2006, 15:20Sitter här nu med benet högt och har konstaterad muskelbristning i vaden. Smärtan kom igår efter halva löprundan. Hur allvarlig får jag reda på lördag.
Är det någon som har haft samma skada? Hur hanterade ni situationen och hur rehabiliterades ni? Jag vil
Sitter här nu med benet högt och har konstaterad muskelbristning i vaden. Smärtan kom igår efter halva löprundan. Hur allvarlig får jag reda på lördag.
Är det någon som har haft samma skada? Hur hanterade ni situationen och hur rehabiliterades ni? Jag vil
Quote from Landa Lormane on 5 October 2006, 15:30Hej!
Tråkigt med muskelbristningen. Tyvärr är det bara vila som gäller. Annars kan det verkligen dra ut på tiden. Börja sedan i lätt tempo när det känns bättre och om det börjar göra ont så är det bäst att sluta springa på en gång. Se också om du kan komm
Hej!
Tråkigt med muskelbristningen. Tyvärr är det bara vila som gäller. Annars kan det verkligen dra ut på tiden. Börja sedan i lätt tempo när det känns bättre och om det börjar göra ont så är det bäst att sluta springa på en gång. Se också om du kan komm
Quote from Peter Hall on 5 October 2006, 20:36En lite undran, hur kändes bristningen, högg det till eller kom den smygande och sen krampade det?
En lite undran, hur kändes bristningen, högg det till eller kom den smygande och sen krampade det?
Quote from Funbeat user on 6 October 2006, 10:34Det började smärta under löpningen, helt plötsligt. Men det "smällde inte till" och jag var tvärhalt,
Det riktigt onda började när jag slutat springa och stelnade till.
Det började smärta under löpningen, helt plötsligt. Men det "smällde inte till" och jag var tvärhalt,
Det riktigt onda började när jag slutat springa och stelnade till.
Quote from Peter Hall on 6 October 2006, 15:34Om du har riktig tur så kan du ha drabbats av gubbvader. Det är ett fenomen som man kan råka ut för när man blir äldre. Har själv haft det och det började för några år sen. När man sprang började man känna en viss stelhel och sen nöp det till, krampade li
Om du har riktig tur så kan du ha drabbats av gubbvader. Det är ett fenomen som man kan råka ut för när man blir äldre. Har själv haft det och det började för några år sen. När man sprang började man känna en viss stelhel och sen nöp det till, krampade li
Quote from Funbeat user on 8 October 2006, 21:31Det är muskelbristning men det ligger säkert lite i det du säger. "Gubbvader" jo man tackar! Jag skall ha naturläkemedlet i åtanke. Jag har läst om det förr och många rekomenderar det.
Nu skall vaden ta det lugn i ca 1 mån och får öva lite tåhävningar men
Det är muskelbristning men det ligger säkert lite i det du säger. "Gubbvader" jo man tackar! Jag skall ha naturläkemedlet i åtanke. Jag har läst om det förr och många rekomenderar det.
Nu skall vaden ta det lugn i ca 1 mån och får öva lite tåhävningar men